نماینده مجلس سوریه:جشنواره مردمی فیلم عمار ایده‌ای منحصر به فرد است

ولید درویش،کارگردان سوری، نماینده مجلس الشعب سوریه و میهمان ویژه اختتامیه جشنواره عمار گفت: مردم در این جشنواره می‌توانند فیلم‌هایی را مشاهده کنند که از سوی کارگردان‌های خلاق و ایده‌پرداز تهیه شده است

به گزارش عمارفیلم و به نقل از آنا، «ولید درویش»در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: قرار است ایران و سوریه به‌صورت مشترک یک فیلم سینمایی با عنوان «محاصره» تولید کنند. داستان این فیلم درباره حضور ایرانی‌ها در جریان مبازره با داعش در عراق است. این فیلم در ایران در چهار لوکیشن فیلمبرداری خواهد شد.

نماینده مجلس الشعب سوریه درباره علت حضورش در ایران را این‌گونه بیان کرد: برای نمایش مستند «حلب… برمی‌گردیم» در جشنواره فیلم عمار به ایران آمده‌ام.جشنواره فیلم عمار نه‌ تنها در ایران و منطقه بلکه شاید بتوان گفت در جهان، ایده منحصر به فردی است. تاکنون مشابه چنین جشنواره‌ای را در میان جشنواره‌های مردمی که در میان کشورهای مختلف منطقه برگزار می‌شود، ندیده‌ام.

این کارگردان سوری افزود: مردم در جشنواره عمار می‌توانند فیلم‌هایی را مشاهده کنند که از سوی کارگردان‌های خلاق و ایده‌پرداز تهیه شده است. این ایده جالبی است که در یک جشنواره مردم به فیلم‌ها امتیاز می‌دهند.

مدیر شبکه ماهواره‌ای الاشراق درباره وضعیت تولید مستند «حلب… برمی‌گردیم»که در جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش درآمد نیز گفت: این فیلم درباره قهرمانان ارتش سوریه تهیه شده و در آن از عملیات‌های فنی ویژه‌ای استفاده شده است که در کشور سوریه تازگی دارد. تقریباً همه در سوریه اعتقاد دارند که این فیلم بیانگر وضعیت کشور، قبل و بعد از جنگ است. فیلم زمانی تولید شد که حلب در محاصره گروه‌های تروریستی بود و ما در همان زمان فیلم را تدوین کردیم و بعد از آزادی حلب نیز تغییری در آن ایجاد نکردیم تا فیلم تازگی داشته باشد. هدف ما از تولید این فیلم این بود که وضعیت شهر حلب را برای مردم در آینده بیان کنیم.

درویش تصریح کرد: این فیلم سینمایی، ماجرای خروج حلب از بحران و محاصره داعش را به تصویر می‌کشد. همه می‌دانند که این شهر با تلاش ارتش سوریه و نیروهای ایرانی و تقدیم شهدای زیادی از جمهوری اسلامی ایران آزاد شد. آنها توانستند با کمک دولت سوریه این شهر را از چنگ تروریست‌ها آزاد و از خطر تجزیه برهانند و امیدوارم این فیلم در میان تماشاگران ایرانی با استقبال خوبی مواجه شود.