ایده‌ای متفاوت در «عمار»؛

مخاطبان با «بلیت اختیاری» در فیلمسازی مشارکت می‌کنند

مخاطبان نهمین جشنواره فیلم‌های مردمی «عمار» با تهیه «بلیت اختیاری» به هر میزان که می‌توانند از پروژه‌های بعدی فیلمسازان این جشنواره حمایت مادی می‌کنند.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری مهر، راه‌اندازی غرفه «بلیت اختیاری» در کنار ورودی‌های اصلی سالن‌های نمایش سینما فلسطین از ایده‌هایی است که برای نخستین بار در نهمین دوره برگزاری جشنواره فیلم‌های مردمی «عمار» در حال تجربه است.

فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره «عمار» در ایام برگزاری این رویداد به‌صورت رایگان اکران می‌شود و علاقمندان می‌توانند با حضور در سینمافلسطین براساس جدول نمایش به تماشای فیلم‌های مستند و داستانی حاضر در این رویداد بنشینند، اما با وجود اکران رایگان برگزارکنندگان این جشنواره در قالب ایده «بلیت اختیاری» فرصتی را فراهم آورده‌اند تا مخاطبان براساس میزان توانایی خود، خالقان فیلم‌های مورد علاقه‌شان را حمایت مالی کنند.

در غرفه «بلیت اختیاری» پاکت‌هایی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا مبلغی را به انتخاب خود در آن قرار داده و با نوشتن نام فیلم مورد نظرشان روی پاکت، آن را داخل صندوق تعبیه شده بیندازند. مخاطبان در کنار مبلغ در نظر گرفته می‌توانند نظرات خود درباره همان فیلم را برای اطلاع کارگردان در پاکت قرار دهند.

در پایان برگزاری جشنواره پاکت‌های «بلیت اختیاری» براساس نام فیلم‌های درج شده روی آن دسته‌بندی و به‌صورت دربسته در اختیار سازندگان فیلم‌ها قرار خواهد گرفت.

ایده «بلیت اختیاری» ریشه در تجربه جمع‌آوری کمک‌های مالی مخاطبان در اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره «عمار» طول سال دارد که حالا با سروشکلی متفاوت و با شعار «با هم فیلم بسازیم» در نهمین دوره جشنواره عمار به‌صورت رسمی‌تر اجرایی شده است.