نفوذ اقتصادی و فرهنگی کلیدواژه «خارج از دید۲» است

مستند سریالی «خارج از دید۲» در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای آماده پخش از رسانه ملی است.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از تسنیم، مجموعه مستند «خارج از دید»، سال گذشته همزمان با ایام ۹ دی به روی آنتن شبکه مستند رفت که با اتفاقات زیادی همراه شد و واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. فصل دوم از این مجموعه با عنوان «خارج از دید ۲» به کارگردانی مهدی نقویان، تولید شده و آماده پخش از صدا و سیما است.

مهدی نقویان در مورد سوژه این مجموعه مستند گفت: «خارج از دید ۲» با کلیدواژه «نفوذ» تهیه و تولید شده است. مجموعه خارج از دید ۱ با موضوع فتنه سال ۸۸ بود و این مجموعه جدید در واقع ادامه روند دخالت‌هاى دشمن در امور داخلى ایران را نشان مى‌دهد که با موضوع نفوذ ساخته شده است. در مقدمه این مجموعه اشاره می‌کنیم که وقتی دشمن در سال ۸۸ نتوانست به پیروزی برسد و با انقلاب‌های رنگی و خیابانی نتوانست در نهایت به هدف اصلى‌اش یعنى سرنگونى نظام برسد، مدل کاری خود را عوض کرد و وارد تحریم اقتصادی شد تا به اقتصاد کشور ضربه بزند و پس از آن به سراغ نفوذ اقتصادی رفت. با اسناد و مدارکی که در دست داریم نشان می‌دهیم که دشمن دهه ۹۰ و با تغییر فضاى فرهنگى کشور، علاوه بر نفوذ اقتصادی، وارد نفوذ فرهنگی نیز شد و اقدامات گسترده و همه‌جانبه‌ای در این زمینه انجام داد. هم‌چنین پایان‌بخش این مجموعه مستند، ماجرای فتنه سال ۹۶ و اغتشاشات آن ایام است.

وی ادامه داد: در خارج از دید ۲ سعی شده است تا تمام ابعاد ماجرا که در حوزه‌های مختلف پیرامون مساله نفوذ وجود داشته است را به تصویر بکشیم. همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های رهبر انقلاب در سالیان اخیر و به ویژه بعد از سال ۸۸، مساله نفوذ بوده است. متاسفانه کار رسانه‌ای خوبی در این زمینه تا به امروز انجام نشده است. بنابراین سعی کردیم که در این مجموعه فارغ از شعارها، سیاسی بازی‌ها و مسائل جناحی ، با مصادیق و اسناد وارد شویم و این مساله را مورد بررسی قرار دهیم. بخش‌هایی که در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است، شامل نفوذ در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، رسانه، خانواده، دینی و … است.

این کارگردان و مستندساز از روند تولید این مجموعه و زمان پخش آن صحبت کرد و گفت: وقتی وارد موضوع نفوذ شدیم با دریایی از اطلاعات و سوژه‌ها در این زمینه مواجه شدیم که کار بزرگی را می‌طلبید. همین امر باعث شد تا این مجموعه در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شود. موضوعات مختلف در این قسمت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و در هر کدام با استفاده از اسناد و مدارک، گفتگو‌ها و اعترافات، بخش‌هایی از این مساله بزرگ و ریشه‌ای را نشان می‌دهیم. هنوز زمان نهایی پخش این مجموعه قطعی نشده است اما این ۲۰ قسمت در ۲ فصل ۱۰ قسمتی و با کمی فاصله پخش خواهد شد.

مجموعه «خارج از دید ۲» به کارگردانی مهدی نقویان و تهیه‌کنندگی شبکه سوم سیما تولید شده است.