داوران بخش مسابقه افتتاحیه نهمین جشنواره عمار اعلام شد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی هیئت داوران شش بخش نهمین دوره این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش «عمارفیلم»، دبیرخانه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی هیئت داوران بخش‌های «نماهنگ»، «برنامه تلویزیونی»، «پویانمایی»، «فیلم ما»، «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.
اسامی داوران بخش مسابقه افتتاحیه نهمین جشنواره عمار به شرح ذیل است:

بخش پویانمایی:

مازیار بیژنی:

مازیار بیژنی از سرشناس‌ترین کاریکاتوریستهای ژورنالیستی کشور است. او در سال ۱۳۵۱ در بابل به دنیا آمد. از اوایل دهه ۱۳۷۰ به صورت حرفه‌ای کاریکاتور را آغاز کرد و به مدت ۱۰ سال مسئولیت ستون کاریکاتور روزنامه کیهان را به عهده داشته است. از جمله دیگر نشریاتی که او با آنها همکاری داشته است، «صبح» و ضمیمه تخصصی کاریکاتور روزنامه جوان، «کشیده» است. مجموعه کاریکاتورهای وی تاکنون در قالب کتابهایی مثل گزنه، تاریخ مستطاب آمریکا، بی‌سرپناه و هولوکاست منتشر شده است.

هادی محمدیان:

هادی محمدیان متولد سال ۱۳۶۱ است. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۸۳ با ساخت یک کار فانتزی تبلیغاتی شروع کرد. بعد از آن با حامد جعفری آشنا شد و همکاری‌اش را با گروه هنر پویا آغاز کرد.
انمیشین کوتاه «پرواز تا بی‌نهایت» اولین فعالیت جدی و حرفه ای وی در این عرصه بود. هادی محمدیان و دوستانش پس از آن ساخت پویانمایی سینمایی «شاهزاده روم» را کلید زدند. این انیمیشن رکورد فروش انیمیشن در سینما ایران را شکست و جوایز زیادی در جشنواره‌های مختلف کسب کرد. محمدیان پس از آن به سراغ قصه‌ای از قرآن کریم رفت و «فیلشاه» را کلید زد و دوباره رکورد فروش انیمیشن در ایران را شکست. محمدیان اکنون مشغول تولید انیمیشن سینمایی «انقراض» است.

یوسف قوجق:

یوسف قوجق متولد ۱ خرداد ۱۳۴۷ در روستاى اوخلى‌بالا رامیان از توابع استان گلستان و دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی است. او از نویسندگان و مولفان پرکار ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات مقاومت است. عضو انجمن قلم ایران بوده و کارشناس ادبی مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
قوجق دبیر سرویس داستان در نشریات نهال انقلاب، امیدآینده و آینده‌سازان نیز بوده و با رادیو سراسری همکاری ادبی داشته است. وی همچنین مترجمی و مشاور فرهنگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و صاحب امتیازی و مدیرمسئول هفته‌نامه‌ای یاپراق را هم در کارنامه فعالیت های خود دارد.

بخش فیلم ما:

محمدرضا باقری:

محمدرضا باقری، کارشناس ارشد مدیریت رسانه، روزنامه‌نگار و از فعالان رسانه است که بیشتر از همه با سردبیری و تهیه کنندگی و موفقیت برنامه عصرانه در شبکه افق شناخته می‌شود.

محمد براتی:

محمد براتی، هنرمند و فیلمساز بیرجندی است که مسئولیت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی را برعهده دارد. او در ششمین جشنواره فیلم عمار حائز رتبه برگزیده در بخش برنامه تلویزیونی شد و فانوس زرین این جشنواره را برای تولید آثار “سوگ درقفس” و “چشمان پر توان” به خود اختصاص داد.

زهرا چخماقی:

زهرا چخماقی، خبرنگار و گزارشگر باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان مجموعه خبری تحت نظارت معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما است. چخماقی مدت ۱۰ سال است که با کار در رسانه ملی تلاش کرده با تهیه و تولید گزارشهای خبری مستند تولیدی، در این مسیری که قدم گذاشته هرچه مفیدتر و قوی تر پیش برود. رویکرد جسورانه، مهمترین وجه تمایز گزارشات و تولیدات چخماقی است. او درکنار کار تهیه گزارشهای خبری مستند، به کار گویندگی و اجرای خبر در بخش خبر مشغول است.

بخش نقد، مقاله و پژوهش سینمایی:

حمیدرضا مدقق:

حمیدرضا مدقق، متولد ۱۳۴۹ مشهد و دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی تدریس در دانشگاه، خبرنگاری و سردبیری علمی فرهنگی هنری شبکه خبر، سردبیری و تهیه کنندگی برنامه سینمایی شهر فرنگ شبکه خبر و داوری جشنواره های مختلف فرهنگی هنری را در کارنامه کاری خود دارد.

میثم مهدیار:

میثم مهدیار، نویسنده و پژوهشگر کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی است. او دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی بوده و در کارنامه کاری خود معاونت پژوهشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی را دارد.

محسن لبخندق:

محسن لبخندق، متولد ۱۳۶۱ اصفهان، کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت، دکترای فرهنگ و ارتباطات است. لبخندق که دوره حکمت متعالیه را در مدراس ثامن الائمه و ولی عصر قم هم کرده است در کنار فعالیتهای علمی و پژوهشی، در جامعه المصطفی، دانشگاه باقرالعلوم، دانشکاه تهران، دانشگاه قرآن و حدیث،موسسه آموزش عالی طلوع مهر نیز به تدریس می پردازد.
عضویت هیئت علمی پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت راه اندازی دکترای فرهنگ و ارتباطات، عضویت اتاق فکر گروه مطالعات فرهنگی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، مسئولیت هیئت داوران همایش ملی دین، عضویت شورای سیاست گذاری دو فصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی، داوری فصلنامه قبسات، جشنواره کتاب سال حوزه، همایش بین المللی دین فناوری و فرهنگ، عضویت شورای تبلیغ و عضویت شورای سیاستگذاری دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق، نگارش کتاب ماه عسل مجردها، سردبیری نشریه پابرهنه از جمله فعالیتهای اجرایی اوست. لبخندق در حال حاضر مدیرعامل موسسه فرهنگی سبل السلام است.

بخش فیلم نامه:

امین صدیقی:

امین صدیقی با پیشینه قریب سه دهه فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و رسانه ای اعم از ادبیات، انتشارات، مطبوعات و رادیو و تلویزیون و… از معدود مدیران فرهنگی و رسانه‌ای است که از دوره دانش آموزی وارد این عرصه شده است. او دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی و نیز شاعر و نویسنده است و تالیفات و ترجمه‌هایی در حوزه ادبیات از وی منتشر شده است.
صدیقی در دهه ۷۰ به عنوان مشاور فرهنگی مدیر عامل انتشارات سروش وارد سازمان صداوسیما شد و بعدها مدیریت‌های مختلفی از جمله رئیس مرکز فیلم و سریال برون مرزی، مدیرکل برنامه‌های آسیای میانه و قفقاز و مدیر پژوهش های راهبردی برون مرزی و … را برعهده داشت. مشاور فرهنگی رییس سازمان و راه اندازی و ریاست مرکزگسترش فیلم نامه نویسی آخرین مسئولیت های اوست.

انسیه شاه حسینی:

انسیه شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ گرگان، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینماست. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست.
شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته‌است. او همچنین در سال ۲۰۰۹ با فیلم پنالتی در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال حضور داشته است.

قربانعلی طاهرفر:

قربانعلی طاهرفر، متولد شهر تبریز است. او از سال ۱۳۶۱، وارد انجمن سینمای جوان شد و سال ۱۳۷۲، اولین فیلمش را با نام خاک آشنا ساخت. وی سال ۱۳۷۵ بود که اولین مجموعه تلویزیونی با موضوع کودک و نوجوان، به نام «سحرخیزان کوچک» را تولید کرد. «ترمینال غرب»، از جمله آثار اخیر اوست که فانوس هفتمین جشنوار عمار را کسب کرده است. نویسندگی و کارگردانی ۳ فیلم بلند و ۸ مجموعه تلویزیونی نیز در کارنامه او به چشم می خورد.

بخش نماهنگ:

مهدی نقویان:

مهدی نقویان سال ۱۳۶۱ در شهر بابل متولد شده و در مقطع کارشناسی در رشته‌ کارگردانی دانشکده‌ صدا و سیما تحصیل کرده است. او از همان دوران دانشجویی با موسسه‌ روایت فتح آشنا و در همان‌جا مشغول به کار شده و طی چند سال اخیر یکی از پرکارترین مستندسازان جبهه فرهنگی انقلاب بوده و جزء رکورد داران دریافت جایزه در جشنواره عمار است. «نگهبان آرا»، «انتخاب ۱۰» و «گاو خشمگین، «در برابر طوفان» و «ارثیه پدری» از جمله کارهای او است که با حواشی و واکنشهای مختلفی هم روبرو شده است. نقویان، موفق به دریافت جوایز ویژه «دستکش ننه عصمت» و «موزاییک مرگ بر امریکا» از جشنواره عمار شده است.

محمد میرزمانی:

محمد میرزمانی متولد ۲۹ فروردین ۱۳۳۵ در تهران و آهنگساز و موسیقی‌دان اهل ایران است. وی از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۲ رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده‌دار بوده‌است. همچنین از سال۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ ریاست کانون آهنگسازان سینمای ایران را به عهده داشته است.
میرزمانی تا اواخر سال ۱۳۸۹ مدیر کل تولید مرکز موسیقی صداوسیما ایران بود و اوایل خرداد ماه ۱۳۹۰ به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران منصوب شد اما در دی ماه ۱۳۹۱ از سمت خود استعفا کرد. میرزمانی در سال ۱۳۹۵ به ریاست هیئت مدیره خانه موسیقی انتخاب شد.

میلاد عرفان پور:

میلاد عرفان‌پور متولد ۱۳۶۷ در شیراز و شاعر ایرانی است. او در رشته «سیاست‌گذاری فرهنگ و ارتباطات» در دانشگاه امام صادق تحصیل کرده‌است و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد از همین دانشگاه است. موضوع پایان‌نامه عرفان پور تحلیل گفتمان انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی بوده‌است.
شهرت او بخاطر سرودن در قالب‌های سنتی و بخصوص رباعی است. عرفان پور تاکنون برنده یا نامزد جایزه‌های معتبر ادبی از جمله قلم زرین و جشنواره شعر فجر شده‌است. او در زمینه ترانه‌سرایی نیز طبع‌آزمایی کرده‌است. یکی از آثار این شاعر جوان در این زمینه، با همراهی محمدمهدی سیار، و به خوانندگی حامد زمانی که در رسانه‌های غربی نیز بازتاب داشت هتل کوبورگ نام داشت که موضوع آن، پرونده هسته‌ای ایران بود.

بخش برنامه تلویزیونی، موشن گرافیک و تلویزیون اینترنتی:
امیر سعادتی:

امیر سعادتی نویسنده و روزنامه‌نگار و عضو شورای سردبیری و معاون سردبیر روزنامه قدس است. سعادتی سابقه عضویت در تحریریه روزنامه شهرآرا و ماهنامه فرهنگی تحلیلی «راه» را هم در کارنامه دارد.

اکبر نبوی:

اکبر نبوی متولد ۱۳۴۳ در شهریار تهران. وی در رشته علوم اجتماعی و در گرایش جامعه شناسی ارتباطات تحصیل کرده است. او به مدت هشت سال به عنوان عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت فعالیت کرد و در این مدت مقالات متعددی در زمینه های هنری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مطبوعات به چاپ رساند. اجرای برنامه های تلویزیونی مانند «ققنوس»، «کافه فیلم» و «چشم شب روشن» را نیز به عنوان مجری- کارشناس برعهده داشته است.

محمدحسین ساعی:

محمدحسین ساعی دارای مدرک دکتری علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است. او مسئولیت هایی چون دبیر کارگروه تدوین پیش نویس قانون تبلیغات تجاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر گروه فرهنگ، هنر و رسانه مؤسسه سیاست پژوهی تمدن اسلامی و مشاور علمی مدیر دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های اسلامی مجلس را در کارنامه خود دارد.
ساعی، مدیر ارتباطات پژوهشی – فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بوده و در کنار اینکه کارشناس کمیته رسانه قانون برنامه پنجم سازندگی کشور است، عضو هیأت مدیره باشگاه فیلم سوره است.

لازم به ذکر است که نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار از نهم الی بیستم دی ماه در تهران و دیگر نقاط کشور برگزار می‌شود اما به روال سال‌های گذشته، اکران‌های مردمی این جشنواره پیش از افتتاحیه رسمی آن، شروع شده و علاقمندان جهت دریافت و اکران فیلم‌ها می‌توانند «ثبت نام» را به ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال یا به Ekran.ammarFilm.ir مراجعه کنند.