نوید رضاخانی با مستند «نار و نور» به جشنواره عمار می‌آید

نوید رضاخانی، مستندساز جوان با اشاره به ارسال مستندش «نار و نور» به جشنواره عمار گفت: سعی کردیم در این کار، مقاطعی از جنگ را که می‌تواند وحدت بین مردم ایران و عراق را نشان بدهد، بیاوریم.

به گزارش «عمار فیلم»، نوید رضاخانی، کارگردان و مستندساز جوان کشور با اشاره به حضور خود با مستند «نار و نور» در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند درخصوص یک دانشجوی رشته پزشکی عراقی است که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می‌کند. او در یک سفر راهیان نور از طرف دانشگاه خود شرکت کرده و با دانشجویان ایرانی همراه شده تا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کند تا ببیند روایت ایرانی‌ها از عراقی‌ها در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس چیست.

وی افزود: ما در این مستند سعی کردیم مقاطعی از جنگ را که از دل آن می توان وحدت بین مردم ایران و عراق را استخراج کرد و دلالت داد بر اینکه این جنگ، جنگ مردم ایران و عراق نبوده است، بیاوریم، چرا که این جنگ، جنگ رژیم بعث عراق با انقلاب اسلامی بوده و رژیم بعث هم به نمایندگی از استکبار و ابرقدرت‌ها برای اینکه این جنگ را علیه مردم ایران آغاز کند، انتخاب شده است.

رضاخانی اضافه کرد: این مستند ۳۵ دقیقه‌ای به زبان عربی ساخته شده است و نخستین قشر مخاطبی که برای آن درنظر گرفته ایم مردم کشور همسایه عراق هستند. دلیل امر هم این است که جنگ هشت ساله ایران و عراق به عنوان یک نقطه چالش برانگیز در اذهان مردم عراق ثبت شده است.

گفتنی است نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، دی ماه سال جاری در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.