حضور موسسه «تنفس صبح» با ۱۶ اثر در نهمین جشنواره عمار

اسماعیل معنوی مدیر موسسه فرهنگی «تنفس صبح» خبر از حضور این مرکز با 16 اثر مستند و نماهنگ در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار داد.

به گزارش «عمار فیلم»، اسماعیل معنوی مدیر موسسه فرهنگی «تنفس صبح» درباره حضور این مجموعه در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی، گفت: این مرکز ۱۶ اثر را در سه بخش مستند، نماهنگ و ویدئوهای اینترنتی برای حضور در این جشنواره درنظر گرفته است.

وی افزود: مستند ۱۳ دقیقه‌ای «قدم بر چشم»، نخستین اثری است که برای این دوره عمار داریم. این کار کوتاه، روایتگر الگوبرداری مردم خوزستان از مردم عراق در ارائه خدمات رفاهی برای زائران اربعین است.

معنوی خاطرنشان کرد: دومین کارمان، مستند ۲۰ دقیقه‌ای «هفت دی» است که به هفتم دی ماه سال ۸۸ و واکنش مردم اهواز به عنوان اولین شهر به ماجرای حرمت شکنی عاشورا در این سال می پردازد.

وی اضافه کرد: مستند ۱۰ دقیقه‌ای «معلم» درباره یک معلم خانم که شیوه‌های جالبی برای تدریس دارد و کار کوتاه «انار» درباره یکی از روستاهای صعب العبور خوزستان، دیگر آثار مستندمان برای جشنواره عمار است.

معنوی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: بخش دوم کارهایی که برای جشنواره فیلم عمار امسال درنظر گرفتیم شامل چهار نماهنگ است. نخستین نماهنگ «گله مندیم» نام دارد که یک هفته بعد از ناآرامی‌های دی ماه سال ۹۶ تولید و منتشر شده است. در این نماهنگ از زبان دانش آموزان روستای «تاچل علیشیر شهر اندیکا» که سرود معروفی با نام «سید علی جوونوم توبایی» اجرا کردند گلایه های واقعی مردم آورده شده است.

وی افزود: «عرب الاهواز» درباره سنت های عرب خوزستانی و عرب، «انت عرب الاهواز»، «انت المحبوب» در مورد شخصیت و امامت امیرالمومنین (ع) و واقعه غدیر و «احرار» درباره حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه امسال و با حضور «نزار القطری»، نماهنگ‌های ما برای عمار است.

وی اضافه کرد: «سوالاتی از جنس بی بی سی»، «سرباز بازی شطرنج»، «همه آمدند»، «درد و دل بازاریان اهواز»، «دریای ایذه»، «پاسخ موشکی»و «حقیقت هفت تپه»، کلیپ‌ها و ویدیوهای اینترنتی است که برای شرکت در جشنواره عمار درنظر گرفتیم.

مدیر موسسه فرهنگی «تنفس صبح» در پایان گفت: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز و سازمان فضای مجازی بسیج خوزستان هم در تهیه و تولید این آثار با ما همکاری کردند که از آنها تقدیر و تشکر می کنیم.

نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار دی ماه ۹۷ در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود و متقاضیان در بخش «فیلم» تا ۱۵آذر و بخش «فیلم ما» تا ۲۰ آذر فرصت دارند، آثار خود را با مراجعه به AmmarFilm.ir ثبت و تحویل دبیرخانه جشنواره دهند.