حجت عدالت پناه با پنج مستند آماده حضور در نهمین جشنواره عمار می‌شود/پرده برداری ازماجرای اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان

حجت عدالت پناه، کارگردان و مستندساز ضمن گفت: امسال با دست پر و با مستندهای «داد 2»، «ترال»، «چرخ ناکوک»، «یک انتخابات تنظیم شده» و «بر فراز ابرها» در این جشنواره

به گزارش «عمار فیلم»، حجت عدالت پناه درباره حضور خود در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: امسال با دست پر و با مستندهای «داد ۲»، «ترال»، «چرخ ناکوک»، «یک انتخابات تنظیم شده» و «بر فراز ابرها» در این جشنواره حاضر می‌شوم.

مستند «داد ۲» در حال حاضر به مرحله تدوین رسیده است و تمام تلاش خود را می کنیم که کار را به جشنواره فیلم عمار امسال برسانیم. این مستند پیرامون فسادهای اقتصادی است که به صورت ویژه به اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان می پیردازد و این پدیده و ماجرا را کالبدشکافی کردیم. تدوین این مستند نیز تازه اغاز شده و تا یک ماه دیگر به پایان می رسد.

مستند «ترال» دیگر کاری است که آن را برای جشنواره امسال اماده کردم. این مستند به بررسی حضور کشتی های چینی در خلیج فارس می پردازد و اثرات این حضور بر زندگی بومیان بندرعباس را مورد بحث و کنکاش قرار می دهد. این مستند مراحل پایانی تدوین خود را سپری می کند و فکر می کنم هفته آینده تدوین آن تمام می شود.

مستند «یک انتخابات تنظیم شده» کاری است که با زبان طنز نقدی بر اصل و حواشی انتخابات ریاست جمهوری اخیر دارد که در آن از طنزپردازان بزرگ کشور استفاده کردیم. این مستند هم برای جشنواره مردمی فیلم عمار امسال آماده نمایش شده است.

مستند «چرخ ناکوک» دیگر کاری است که درمورد صنعت خودرو و مسائل پیرامون آن ساخته شده است. این کار نیز هم اکنون آماده نمایش شده است.

مستند کوچک انگیزشی دیگری با نام «بر فراز ابرها» را هم آماده نمایش دارم که این کار هم در زمان ۱۵ دقیقه ساخته شده است. این ثر به این موضوع می پردازد که دانشجویان ما توانسته اند در شرایط تحریم هم توانسته اند کارها و پروژه های علمی خود را پیش ببرند.

مستند «بر فراز ابرها» در مورد تعدادی دانشجو است که خودشان هواپیمای بدون سرنشین را در شرایط تحریم طراحی می کنند و نمونه قابل توجهی را درست می کنند. این مستند نیز آماده نمایش شده است.

نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» دی ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۵ آذر ماه فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تا ۱۰ آذر ماه تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند.