«سفره خالی» داوطلب شرکت در جشنواره عمار می شود

فاطمه قلی زاده آتانی مستندساز از ثبت نام مستند «سفره خالی» برای حضور در نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» خبر داد.

به گزارش «عمار فیلم»، فاطمه قلی زاده آتانی کارگردان و مستندساز درباره حضورش در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: مستند اقتصادی «سفره خالی» در مورد کرمانشاه و وضعیت بالای بیکاری در این استان را برای حضور در جشنواره عمار درنظر گرفته ام.

قلی زاده آتانی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام تحقیق و پژوهش مستند «سفره خالی»، سوژه آن را با صدا و سیمای کرمانشاه درمیان گذاشتم که مورد استقبال آنها قرار گرفت و در نهایت بعد از یک سال این فیلم ساخته شد.

این مستندساز یادآور شد: در این اثر به علل خوابیده بودن معادن استان کرمانشاه نیز اشاره شده است. در پژوهش‌هایم، متوجه شدم ۹۰ درصد از معادن این استان دارای مشکل بوده و بلا استفاده است.

قلی زاده عنوان کرد: به منظور تولید هرچه­­ بهتر مستند «سفره خالی» قصد داشتم تا مجموعه مصاحبه هایی را با مسئولان ۷ معدن بزرگ استان کرمانشاه انجام بدهم اما در نهایت فقط ۲ نفر از آنها راضی به گفتگو شدند. اغلب آنهایی که صاحب معادن تعطیل شده بودند، صحبت کردن در این مورد را بی فایده می دانستند.

این مستندساز در پایان صحبت های خود پیرامون وضعیت نمایش این فیلم تصریح کرد: تهیه کننده اصلی مستند «سفره خالی» صدا و سیمای کرمانشاه است و این اثر تا امروز نه در جایی نمایش داده شده و نه زمانی برای پخش آن مشخص شده است.

گفتنی است نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار» دی ماه ۹۷ در تهران و سایر شهرها برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۵آذر ماه فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تا ۱۰آذر تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند.