«کرار» خواهان حضور در نهمین جشنواره عمار می‌شود

کارگردان و مستندساز جوان از حضور خود در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با سه اثر خبر داد.

به گزارش «عمار فیلم»، محسن عقیلی کارگردان و مستندسازی که با مستند «کرار» خواهان حضور در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شده است، گفت: کار ساخت این مستند از زمستان سال ۹۶ آغاز کردم و در نهایت در انتهای تابستان ۹۷ آماده نمایش شد و قرار است در همین روزها از سیمای مرکز خراسان رضوی پخش شود.

این مستندساز ادامه داد: شهید «محمدرضا سنجرانی»، مسئول مرکز آموزش فاطمیون و یکی از شهدای ایرانی مدافع حرم، سوژه مستند آرشیوی «کرار» است. شهید سنجرانی یکی از پیشکسوتان حوزه آموزش نظامی و بسیج در شهر مشهد مقدس محسوب می‌شد و تقریبا کمتر بسیجی بود که زیرنظر او دوره‌ای آموزشی را سپری نکرده باشد.

این مستندساز یادآور شد: ساخت مستند آرشیوی در مورد شهدا یکی از سخت‌ترین شیوه های فیلمسازی است. تمام چیزی که از آن شهید برای ساخت مستند داریم، همان مطالب و اطلاعاتی است که از او به جای مانده است. اما شهید سنجرانی چه در جبهه و چه در پشت جبهه، فرد دوربین به دستی بود و از لحظه لحظه زندگی‌اش فیلم و عکس دارد. البته جمع‌آوری و مرتب کردن این مطالب و اطلاعات کار سخت و دشواری بود.

وی اضافه کرد: این کار ۴۵ دقیقه‌ای به تهیه‌‌کنندگی محسن اسلام‌زاده و سفارش سیمای استان خراسان رضوی ساخته شده است و مدتی پیش، در قالب مراسمی هم در شهر مشهد مقدس رونمایی و نمایش داده شد.

این مستندساز عنوان کرد: «زیر سایه خورشید» دیگر کارم برای حضور در جشنواره عمار است که ۳۰ دقیقه زمان دارد. این مستند، روایتی از حضور پرچم حرم امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت بین نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در مرز فلسطین اشغالی است. اثر دیگرم، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای «قاب دلتنگی» درباره رزمندگان مدافع حرم است.

عقیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تولید عنوان کرد: در سفری که به کشور لبنان داشتم در جمع دانشجویان لبنانی فارغ التحصیل ایران قرار گرفتم که معتقد هستند باید هجمه رسانه‌ای را که برعلیه ایران در لبنان وجود دارد، خنثی کنند. این موضوع به نظرم سوژه خوبی آمد و تحقیقات میدانی آن را هم انجام دادم و قصد دارم مستندی درباره این موضوع جلوی دوربین ببرم.

نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۶ تا ۱۶ دی ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۵ آبان فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند.