در نشست اکران کنندگان عمار مطرح شد

کار هنر، پر رنگ کردن نقاط مثبت و نمایش افق های روشن است

سحر دانشور در نشست فیلمسازان که در ششمین همایش اکران کندگان مردمی جشنواره عمار در قم برگزار شد، گفت: کار هنری، پر رنگ کردن نقاط و اتفاقات خوب و صحبت کردن از توانمندی ها و افق های روشن است.

به گزارش عمارفیلم، در نشست اکران و نقد مستند کرکم که با حضور چنور محمدی، سوژه اثر و سحر دانشور، منتقد و فیلمساز در ششمین همایش اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در شهر قم برگزار شد، دانشور کار آفرینی، صبوری و پیگیری خانم محمدی را بسیار بزرگ دانست و با اشاره به اکرانهای جشنواره عمار گفت: این اکران ها فرصتی است که تا سینما در خدمت مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در عمار، نقش مردم اهمیت بالایی دارد، ادامه داد: مستند کرکم علاوه بر نمایش نقش زن در مناطق کردنشین کشور، خستگی‌ناپذیری افراد انقلابی را هم نشان می دهد که با امکانات یا بدون آن، فعالیت می کنند. کرکم، نمایش پیوند اقتصاد و کارآفرینی است که رهبری هم درباره آن تاکید دارند.
این مستندساز تصریح کرد: کار هنری، پر رنگ کردن نقاط و اتفاقات خوب و صحبت کردن از توانمندی ها و افق های روشن است.

دانشور در ادامه با اشاره به اثر خودش، مستند جمهوریت در بازار اظهار داشت: من فیلم ساز نیستم و حیطه کاری‌ام، بیشتر نوشتن است ولی برای به تصویر کشیدن مسائلی در انتخابات سال ۹۴ در شهر یاسوج پیش آمد، متوجه شدم که زبان تصویر گویاتر است و البته در این راه، تشویق و حمایت جشنواره عمار قوت قلب به ما می داد.
وی در ادامه با اشاره به مستند «تا آزادی» که به مسئله ورود زنان به ورزشگاه ها و مسائلی که درباره این موضوع از طرف سلبریتی ها و رسانه ها مطرح می شود و بیان اینکه خانم چنور محمدی یک الگو از زنان در جامعه هستند، توضیح داد: مطالب و مسائل اصلی را باید از رسانه ها مطالبه گری کنیم در غیر این صورت فرصت را به دشمن می دهیم.


فاطمه آتانی قلی زاده کارگردان مستند کرکم نیز در ارتباطی تلفنی در سخنانی تاکید کرد: معرفی الگو برای جامعه تا حدودی به حاشیه رفته و کمتر شده است درحالی خانم محمدی، از جمله افرادی هستند که در زمینه اقتصاد مقاومتی علی رغم تنها بودن و شرایط سخت اقتصادی موفق شد و همین مسائل سبب تمایزش در میان کارآفرینان است.
وی توضیح داد: وضعیت اقتصادی در کشور از جمله در استان کرمانشاه که محل زندگی سوژه مستند کرکم است، مسئله مطرح و مهمی است و در این استان هم که آمار بیکاری بالاست، این مستند، فرصتی برای نمایش الگویی برای جوانان بخصوص دختران است.

این مستندساز با بیان اینکه مسائل اقتصادی خیلی مهم است، توضیح داد: این مستند باعث شد کارم جهت گیری پیدا کند، بعد از این کار، مستند دیگری درباره سراغ قیر کزمانشاه بسازم، کمتر کسی می داند که کشور ما در خاورمیانه بیشترین منابع را از لحاظ داتشن منابع قیر طبیعی دارد ولی آمار بیکاری بالایی در این استان است.

آتانی با اشاره به برگزیده شدن سوژه مستند کرکم در جشنواره عمار تصریح کرد: برایم افتخاری است که توانستم چنین کاری کنم و یک دختر موفق ایرانی را به جامعه معرفی کنم.

این مستندساز خاطرنشان کرد:
بنابرین گزارش، در ابتدای این نشست نیز، چنور محمدی در سخنانی درباره کارآفرینی و ابتکارش در روانسر استان کرمانشاه توضیح داد.
مستند کرکم به کارگردانی فاطمه قلی زاده آتانی ساخته شده و علاقه‌مندان برای تهیه آن می توانند به سایت عماریار Ammaryar.ir مراجعه کنند.