از «عیسی خمینی» تا «خاطرات پرواز»:

مجموعه آثار جشنواره عمار برای اکران در سالگرد رحلت امام

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، بسته ویژه‌ای شامل هفت مستند را برای اکران در این ایام معرفی کرد.

به گزارش «عمار فیلم»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، بسته ویژه‌ای شامل هفت مستند را برای اکران معرفی کرد.

بنابراین گزارش، مستند ۴۳ دقیقه ای «عیسی خمینی» به کارگردانی محسن سلیمانی که اولین اثر از بسته پیشنهادی جشنواره عمار برای اکران است، روایتگر داستان زندگی حاج عیسی جعفری خادم روزهای حیات امام خمینی (ره) و ارتباط او با رهبر انقلاب اسلامی ایران است.

مستند ۵۷ دقیقه ای «ولایت فقیه در دو روایت» به کارگردانی حسین فرقدان، دیگر اثری است که به موضوع نظرات مختلف درباره مسئله ولایت فقیه می پردازد.

مستند ۱۵ دقیقه ای «خاطرات پرواز» به کارگردانی الهام مدرسی و تهیه کنندگی حمیدرضا تینای تهرانی، اثر دیگر این مجموعه، گزارشی اجمالی از رحلت امام خمینی (ره) و اتفاقات تشییع پیکر مطهر ایشان را به تصویر کشیده است.

مستند ۱۴ دقیقه ای «عبد صالح خدا»، به کارگردانی احمد عبدالرحیمی، اثر بعدی جشنواره عمار به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت امام خمینی(ره) است. این مستند بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب تدوین شده و برخی از مطالب آن، تاکنون سابقه نشر نداشته‌اند.

دیگر اثر این مجموعه اکران، مستند ۳۳ دقیقه ای «شاگرد امام» به کارگردانی محمد حجت احمدی زر است که مبارزات مقام معظم رهبری در مشهد تا تبعید و به رهبری رسیدن ایشان را به تصویر کشیده است.

مستند ۲۱ دقیقه ای «آشنای دور» به کارگردانی مجید عزیزی، یکی دیگر از آثار پیشنهادی جشنواره عمار، داستان زندگی یک جوان آفریقایی به نام «عمر عبدالله» است که تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران شیعه می‌شود. این جوان اسم چهار پسر خود را از اسامی افراد شاخص انقلاب اسلامی ایران انتخاب می‌کند.

مستند ۱۹ دقیقه ای «اسلام در برابر اسلام» به کارگردانی محمد صمصامی، اثر دیگر این بسته ویژه اکران است. در این مستند، با تکیه بر دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) تفاوت های اسلام ناب و اسلام آمریکایی بررسی و به تبیین رویکرد ایشان در جایگزینی دوگانه «اسلام ناب ـ اسلام آمریکایی» به جای دوگانه «شیعه ـ سنی» پرداخته می شود.