رونمایی از مستندپرتره قاری ممتاز کشور در شبکه مستند

شصت و پنجمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «شهریار مُلک قرآن» ساخته مهدی فارسی به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، در این قسمت و پس از پخش مستند، مهندس علیرضا فتحی‌پور، کارشناس قرآن و مسعود سیاح گرجی، قاری ممتاز کشور مهمان برنامه خواهند بود که پیرامون شخصیت قرآنی و زندگی استاد شهریار پرهیزگار، قاری برجسته و ممتاز کشور به گفتگو خواهند پرداخت. هم‌چنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

«شهریار مُلک قرآن»، مستندپرتر‌ه‌ای از استاد پرهیزگار است و به فعالیت‌های این قاری برجسته قرآن، می‌پردازد. این مستند حاصل گفتگوهایی با استاد شهریار پرهیزگار، قاری ممتاز کشور و تعدادی از اهالی این عرصه پیرامون شخصیت قرآنی و زندگی ایشان است. هم‌چنین در این مستند، تصاویر نابی از حضور ایشان، در مسابقات بین المللی در مقام داور آورده شده است. متاسفانه این استاد برجسته کشور، این روزها درگیری بیماری است که در مستند نیز به آن اشاره می‌شود.

چندی پیش در خبرها آمده بود که استاد شهریار پرهیزگار، قاری باسابقه کشور، مدتی است که از بیماری حنجره رنج می‌برد. نکته تاسف‌آور در این موضوع این است که در این مدت، کسی از مسئولان، پیگیر وضعیت سلامتی ایشان نبوده است و اکنون وضعیت فعلی‌شان به‌گونه‌ای است که کسی از شدت بیماری و شرایط سخت او اطلاع ندارد. در مستند «شهریار مُلک قرآن» به ماجرای همین بیماری نیز اشاره شده و گلایه‌های استاد از بی‌توجهی تعدادی از مسئولین مطرح می‌شود.

مستند «شهریار مُلک قرآن» به کارگردانی مهدی فارسی تولید شده است که برای اولین بار در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی و اکران خواهد شد.

«برنامه به اضافه مستند» با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۸ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۹ خرداد ماه ساعت ۹ و جمعه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.