امام جمعه ماسال مطرح کرد؛

تقدیر از فعالیت های فرهنگی حجت الاسلام فنایی

امام جمعه ماسال با بیان اینکه بنا بر آمار اعلام شده بیش از 1000 نفر از فیلم به «وقت شام» در سینمای ماسال دیدن کرده اند، گفت: توصیه ام به کسانی که تاکنون "به وقت شام" را ندیده اند این است.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از ماسال نیوز، حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ماسال با اشاره به شاخصه های حکومت مهدوی گفت: امروزه علم بشری رشد زیادی کرده است اما رشد و پیشرفت علم در حکومت مهدوی به معنای واقعی رخ خواهد داد و توسعه علم درخدمت معارف دینی خواهد بود.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه دنیای سلطه با تکیه به علم بر سایر ملت‌ها حکمرانی می‌کند، اظهار داشت: علم در ذات خود قدرت دارد لذا هر قومی که بتواند به علوم مختلف دسترسی بیابد یکی از بهترین ابزارهای قدرت را کسب کرده است.

خطیب نماز جمعه ماسال با اشاره به تعیین مهلت توسط رئیس جمهور آمریکا برای مشخص شدن وضعیت برجام، گفت: نقض معاهدات بین المللی برای آمریکا آثار و تبعات منفی خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی با انتقاد از سخنان دو پهلوی اروپایی‌ها درباره تعهد به برجام، عنوان کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی یک صدا تاکید دارند که هیچ مذاکره ای درباره مسایل دیگر با طرف‌های برجام نخواهیم داشت چرا که جمهوری اسلامی پایبندی خود به تعهدات این قرارداد را نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه خارج شدن از “ان پی تی“ حداقل کاری است که جمهوری اسلامی در برابر خروج احتمالی آمریکا از برجام می تواند انجام دهد، تاکید کرد: بازگشت به شرایط پیش از برجام هم توسط جمهوری اسلامی می تواند در دستور کار قرار بگیرد.

امام جمعه ماسال معلمی را از فلسفه های بعثت برشمرد و تصریح کرد: خداوند هم خود را معلم می داند لذا به مناسبت روز معلم از معلمین‌مان تقدیر و تشکر می کنیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران به مناسبت روز کارگر گفت: رهبری در این دیدار فرمود نیروی انسانیِ بخش تولید، بویژه کارگران ثروتی عظیم هستند و در ایران هنر و اندیشه و خلاقیت این قشر از سطح متوسط جهانی بالاتر است.

خطیب نماز جمعه ماسال با اشاره به هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: در طول مدت کوتاه راه اندازی این مجموعه خدمات بسیاری داشته است تا آنجا که در همین شهرستان ۴۱ واحد مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی سپاه اجرایی شده و اعطای وام های کارآفرینی، اهدای جهیزیه به خانواده های نیازمند و برگزاری اردوهای جهادی گوشه ای فعالیت های خوب آنان است.

وی تبلیغ فیلم های مناسب را از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی دانست و گفت: به من اطلاع دادند که بیش از ۱۰۰۰ نفر از فیلم به وقت شام در سینمای ماسال دیدن کرده اند. فیلمی که گوشه ای از خدمات مدافعان حرم را نشان می دهد.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه استقبال مردم نشان می دهد برای تماشای فیلم های خوب تشنگی وجود دارد، عنوان کرد: توصیه ام به کسانی که تاکنون “به وقت شام” را ندیده اند این است که بروند و لا اقل این فداکاری های مدافعان حرم را در قالب تصویر ببینند. اگر اینها نبودند ما باید در روستاها و شهرهای خودمان با تکفیری ها می جنگیدیم.

حجت الاسلام موسوی با تقدیر از حجت الاسلام فنایی امام جماعت مسجد جامع شاندرمن گفت: ایشان با حداقلی ترین امکانات ترویج دین کردند. الحق و الانصاف باید از زحمات ایشان تشکر کنیم.

وی افزود: ما راضی نبودیم حجت الاسلام فنایی را از دست بدهیم اما خودشان بنا به دلایل شخصی تشخیص داده اند که بروند.

امام جمعه ماسال در پایان گفت: از زمان حضور ایشان در شاندرمن، شاهد تحولات خوبی بودیم و اگر این روند ادامه می یافت بهتر از این هم می شد. انشاالله هر جا هستند با عزت و سلامت باشند.