حاتمی کیا: «به وقت شام» جامعه متدین را به سینما آورد/اهدای پرچم حرم حضرت زینب(س) به حاتمی کیا

کارگردان فیلم «به وقت شام» گفت: مدعی هستم باید در برخی شهرها که می‌روم بگویم «به وقت شام» ممکن است یک جاهایی به وقت این مملکت شود ولی برای خوزستان امکان ندارد؛ خوزستانی‌ها نشان دادند که مدافع هستند

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری ایکنا، فیلم سینمایی «به وقت شام» شامگاه ۴ اردیبهشت ماه با حضور ابراهیم حاتمی کیا کارگردان، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جمعی از مردم در سینما اکسین اهواز به اکران درآمد.

ابراهی حاتمی کیا در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در بین مردم خوزستان و اهواز گفت: این شور را که می‌بینم تنم می لرزد، منتظر این فضا و انرژی نبودم؛ امیدوارم فیلم به دل شما نشسته باشد.

وی با اشاره به حضور خود در اهواز در زمان جنگ تحمیلی گفت: این شهر برای من خاطرات زیادی به همراه دارد؛ پسر بچه ۱۸ ساله بودم، در حسینیه اصفهانی‌ها با یک چاقو آمدم که بجنگم. خاطرات بسیاری برای من در خوزستان، اهواز، خرمشهر و آبادان رقم خورده است.

این فیلمساز اظهار کرد: الهی که هیچوقت به وقت شام برای کشور ما اتفاق نیفتد البته با بودن عزیزان مدافعی که از همین خطه هستند هیچوقت این اتفاق پیش نمی‌آید. البته وجود آنها که از روی زمین خیلی کم شده اما تفکر داعشی خیلی می‌تواند خطرناک باشد.

حاتمی کیا ادامه داد: مدعی هستم باید در برخی شهرها که می‌روم بگویم «به وقت شام» ممکن است یک جاهایی به وقت این مملکت شود ولی برای خوزستان امکان ندارد؛ خوزستانی‌ها نشان دادند که مدافع هستند چه در جنگ تحمیلی و چه اکنون با مدافعان حرم.

کارگردان فیلم «به وقت شام» تصریح کرد: من این فیلم را برای خانواده‌های شهدا نساختم، اصلا مگر می‌توانم از این عزیزان و فرزندانشان حرف بزنم؟ این فیلم را برای دیگرانی که دستی از دور بر آتش دارند ساختم تا بدانند چنین بحثی وجود دارد.

وی افزود: خدا را شاکرم که به من امان داد تا این فیلم را بسازم و این انرژی را اکنون ببینم. سه دهه است در کار سینما هستم و این انرژی کارم را برای آینده سخت و دلم را امیدوار می‌کند. وقتی طیف به نوعی خاموش سینما، وارد سینما می‌شود برای من خیلی خوشحال کننده است. این باید افتخار سینما باشد که جامعه متدینین هم که ممکن است سالها با سینما قهر بوده باشند، اکنون به سینما می‌آیند.

حاتمی‌کیا خاطرنشان کرد: اگر فیلم به وقت شام این کار را انجام داده است از هنر حاتمی کیا نیست، قسم می‌خورم این از هنر خود شهداست که نظر به این عالم داشتند. فیلم «به وقت شام» آنقدر گرفتاری‌ها داشت که کار تمام نشود اما تمام شد. من در حین فیلمبرداری بود که فهمیدم این راه آدمهای دیگری دارد که خود بر آن نظارت دارند و آن را به پیش می‌برند و و من فقط مسیر را به جلو رفتم.

کارگردان دفاع مقدس عنوان کرد: برای من دعا کنید تا بتوانم آنچه را به آن اعتقاد دارم بگویم و پای یکسری اصول‌ها بایستم و نگاهم به این نباشد که عده‌ای از این قطار پیاده شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا خوزستان، این مراسم با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسئولان شهری و استانی همراه بود.

خانواده شهید مدافع حرم سیدعمار موسوی و خانواده سردار شهید جانمحمد علی‌پور فرمانده ارشد زرهی جبهه مقاومت به نمایندگی از خانواده‌ای شهدای مدافع حرم از ابراهیم حاتمی کیا تقدیر کردند.

در این مراسم یک جلد کتاب خوزستان شناسی از طرف شهردار اهواز، پرچم گنبد حرم حضرت زینب(س) از طرف آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، یک تابلوی نقاشی اثر محسن موسوی زاده منقش به تصویر ابراهیم حاتمی کیا از طرف حوزه هنری خوزستان به وی اهدا شد.