استقبال ۳هزار نفری از «فیلشاه» در یک شهرستان فاقد سینما

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» با استقبال مردم شهرستان صومعه سرا که سینما ندارد، در سه روز نمایش خود، میزبان بیش از 3 هزار نفر از مردم شد.

به گزارش «عمار فیلم»، همزمان با اکران انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در سینماهای کشور، به همت فعالان فرهنگی صومعه سرای گیلان، مردم این شهر که فاقد سینماست، طی چند سانس به دیدن این انیمیشن نشستند.

محمدجواد جعفری، مسئول این اکرن‌ها درباره این موضوع گفت: انیمیشن «فیلشاه» طی ۲ روز و در هشت سانس در سالن فارابی شهرستان صومعه سرا برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نمایش دادیم که حاصل آن فروش ۷ میلیون تومانی این انیمیشن سینمایی بود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ۸۵ درصد بلیط هایی که برای انیمیشن «فیلشاه» به فروش رفت، دانش آموزی و با قیمت ۳ هزار تومان بود و ۱۵ درصد نیز به صورت عادی و با قیمت ۵ هزار تومان توسط مخاطبان خریداری شد. اگر تمامی بلیط های فروخته شده را با قیمت ۵ هزار تومان عرضه می کردیم میزان فروش ما به رقمی حدود ۱۴ میلیون تومان می رسید.

رابط جشنواره عمار در این شهرستان خاطرنشان کرد: بخش «گوراب زرمیخ» منطقه دیگری بود که «فیلشاه» را در سه سانس برای ۵۰۰ نفر اکران کردیم و ۱ میلیون و ۳۰۰هزار تومان بلیط فروشی کردیم.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردمی از پخش این فیلم ها بیان کرد: ما آمادگی لازم برای اکران این فیلمها در صومعه سرا و بخش گوراب زرمیخ را داریم اما سالن مناسبی برای نمایش فیلم نداریم.

جعفری عنوان کرد: در برنامه های خود اکران عمومی فیلم سینمایی «لاتاری» را نیز درنظر گرفته بودیم اما به دلیل شرایط بسیار سختی که برای ما فراهم کردند نتوانستیم تاکنون این فیلم را برای مردم و علاقمندان نمایش بدهیم. این مسئله را درمورد فیلم سینمایی «به وقت شام» نیز که اکران آن را در روزهای آینده داریم، شاهد بودیم.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: پیرامون برنامه اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» باید به این موضوع اشاره کنم که در حال طراحی فضاسازی بیرونی محل نمایش این فیلم هستیم تا با فراهم شدن شرایط، اقدام به ساخت ماکت شهدای مدافع حرم شهر خودمان کنیم تا مردم با آنها عکس بگیرند.

وی در پایان گفت: صومعه سرا در گذشته دارای سالن سینما بود اما مشخص نیست که چه اتفاقی افتاد که تنها سالن این شهرستان و حتی غرب گیلان آتش گرفت و از بین رفت. البته بسیاری اعتقاد دارند آن را آتش زدند.