مستند اقتصادی «چرخ ناکوک» در خبرگزاری فارس رونمایی می‌شود

مستند اقتصادی «چرخ ناکوک» با موضوع خصوصی‌سازی در صنعت خودروی کشور، با حضور مدیرعامل سابق سایپا در خبرگزاری فارس رونمایی می‌شود.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، در سال حمایت از کالای ایرانی فیلم کوتاه مستندی با موضوع حمایت از صنعت خودروسازی داخلی با عنوان «چرخ ناکوک» و با محوریت واگذاری صنعت خودروسازی کشور به بخش خصوصی به کارگردانی حجت‌الله عدالت‌پناه و تهیه‌کنندگی محمدحسین سیف‌اللهی مقدم ساخته شد.

این مستند با حضور سعید مدنی مدیرعامل سابق شرکت خودرو سازی سایپا و امیرحسن کاکایی عضو هیت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت، روز یکشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۱۵:۳۰ در خبرگزاری فارس رونمایی خواهد شد که حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

سیف‌اللهی درباره این مستند گفت: کار محتوایی «چرخ ناکوک» توسط گروه مطالعاتی و تحقیقاتی کیمیا که از سال ۹۶ با عنوان قرارگاه اقتصادی کیمیا فعالیت خود را آغاز کرده، تهیه شده است و کار اجرایی و تولید این فیلم مستند توسط گروه مستند سازی یقین به سرپرستی آقای عدالت پناه انجام شده است.

تهیه‌کننده «چرخ ناکوک» ادامه داد: به علت عدم همکاری مسئولان فعلی دولتی کار تولید این فیلم مستند زمانبر شد که درنهایت با تصمیم گروه تولید و برخی از مشاورین این طرح تصمیم بر این شد تا از مسئولان دولت یازدهم مانند محمدرضا نعمت‌زاده که سابقه طولانی به عنوان وزیر صنعت داشته و به عنوان پدر صنعت ایران شناخته می شوند به عنوان فرد پاسخگو وضعیت فعلی صنعت خودرو استفاده کنیم که انصافا با توجه به ساختار انتقادی فیلم، وی پاسخگو تمام سوالات تیم تهیه این مستند بود.

سیف اللهی هدف از تولید این فیلم مستند را حمایت از صنعت خودروی داخلی کشور عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی کشور به گونه ای است که اقتصاد و تولید داخل نیازمند حمایت مردمی است هرچند که شرایط صنعت خودروی کشور شرایط خوبی ندارد.
وی گفت: دراین مستند ۳۷ دقیقه ای به طور شفاف گفته شده است که صنعت خودروی کشور نه دولتی است و نه متعلق به بخش خصوصی و این شرایط موجب شده است که صنعت خودروی کشور اوضاع خوبی نداشته باشد و محصولات تولیدی نیز کیفیت مناسب را نداشته باشند.

به گفته تهیه‌کننده این مستند اقتصادی، مسئولان سابق صنعت خودروسازی کشور، وزیر سابق صنعت، برخی از کارشناسان و نمایندگان پیشین و کنونی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون صنایع و کمیسیون حمایت از تولید داخلی پای دوربین تیم تولید نشسته و به سوالاتی که بخشی از آن از بدنه جامعه جمع‌آوری شده است پاسخ داده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر این گروه مستندسازی که فعالیت خود را درخصوص تولید فیلم‌های مستند اقتصادی پیگیری می‌کند، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته با گروه مستندسازی یقین قصد داریم در سال ۹۷ سریال مستند اقتصادی را در ۱۰ قسمت در خصوص صنعت خودروسازی ایران آماده کنیم که کارهای مقدماتی و مطالعاتی آن انجام شده و این سریال آماده فیلم‌برداری است که از ماه آینده تولیدش آغاز خواهد شد. همچنین تولید مستندهایی با موضوعات آسیب‌شناسی مناطق آزاد تجاری، قاچاق پوشاک و شفافیت اقتصادی را در دستور کار داریم که مراحل مقدماتی خود را طی می‌کنند که اگر منابع مالی این پروژه‌ها تأمین شود، سعی می‌کنیم تا قبل از پایان سال این فیلم‌ها را هم برای پخش آماده کنیم.

سیف‌اللهی در پایان تصریح کرد: هدف ما از تولید مستندهای اقتصادی ایجاد مطالبه عمومی است تا بتوانیم خودروی اقتصاد ایران را که در مسیر اصلیش حرکت نمی‌کند به مسیر اصلی خود باز گردانیم و به هیچ عنوان به موضوعات اقتصادی با دید سیاسی و جناحی نگاه نمی‌کنیم، هرچند که می‌دانیم نگاه جناحی و سیاسی در تصمیمات اقتصادی دولت‌های مختلف وجود داشته و خواهد داشت.