پژوهشگر دین و تاریخ:

«عمار» هم تعطیل شود مستندسازی متوقف نمی‌شود/ ترور سرچشمه حرف‌های جدیدی برای گفتن داشت

پژوهشگر دین و تاریخ گفت: اصل کار مستندسازی که چند سال اخیر انجام می‌شود را باید به فال نیک گرفت، اگر جشنواره عمار هم تعطیل شود کسی نمی‌تواند جلوی این مستندسازی را بگیرد.

به گزارش «عمار فیلم»  به نقل از خبرگزاری فارس، حسین مطیع در نقد و بررسی مستند «ترور سرچشمه» اظهار کرد: اصل کاری که به دلایل مختلف با ساخت مستند در حال انجام است جریان خوب مستندسازی است که باید به فال نیک گرفت و اگر جشنواره عمار هم تعطیل شود کسی نمی‌تواند جلوی این مستندسازی را بگیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز چند سال پیش در جمع خانواده شهدای هفتم تیر انتقاد کرده بودند که چرا در این باره فیلمی ساخته نشده و دلیل آن هم فضای روشنفکری است که در بین اهالی هنر ما حاکم است.

پژوهشگر دین و تاریخ گفت: این فیلم نکات خوبی داشت مثل تنوع افرادی که مورد مصاحبه قرار گرفته بودند اما در کل وقت زیادی برای این فیلم گذاشته نشده بود، در این فیلم جواب سلام افراد داده نمی‌شد که کمی دور از ادب بود.

وی ابراز داشت: در این فیلم چیزهای جدیدی مطرح شده بود مثل بمبی که در ستون ساختمان حزب جمهوری قرار داده شده بود اما چیزهایی هم مثل بستن خیابان توسط منافقان برای جلوگیری از ورود ماشین‌های اورژانسی را مطرح نکرده بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان داشت: تعداد مصاحبه‌شونده‌های مستند می‌توانست بیشتر باشد، برخی عکس‌ها و روزنامه‌ها برای نخستین بار در این فیلم به نمایش درآمد.

وی خاطرنشان کرد: در این مستند دیدیم که چقدر شهید بهشتی تأثیرگذار بوده است که ۷ روز قبل از حادثه ۷ تیر حداقل ۲۰ هزار نفر شعار مرگ بر بهشتی می‌دادند اما با ریختن خون شهید بهشتی مردم هدایت شدند و فضا شفاف شد.

مطیع گفت: بهشتی یک الگوی کار مدیریتی برای انقلاب است و نخستین کسی است که یاد داد برای انقلاب نیروی انقلابی با روحیه جهادی و تشکیلاتی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: اگر گذاشته بودند بهشتی کادرسازی تشکیلاتی را انجام دهد امروز در هر انتخاباتی عزا نمی‌گرفتیم که چه کسی را انتخاب کنیم و این موضوع به این دلیل است که نیروسازی نکردیم.

پژوهشگر دین و تاریخ ادامه داد: کسانی که الآن سر کار هستند نیروهای تشکیلاتی ساخته شده انقلاب نیستند، به جایی رسیدیم که الآن بعد از ۳۶ سال بهشتی را بازخوانی کنیم و فیلم بسازیم که باید برای انقلاب نیروسازی کنیم.

وی اذعان داشت: بهشتی می‌دانست که انقلاب یعنی کار تیمی و این چیزی است که امروز به آن نیاز دارد، هزاران مدیرکل، وزیر و رئیس جمهور هم عوض شوند وقتی بدنه سنگین مدیران میانی وجود دارد در سطوح پایین وعده‌ها عملی نمی‌شوند.