ساخت مستندی از زندگی مادر شهید قوچانی/ زنی که زندگی‌اش را وقف جانبازان اعصاب و روان کرد

علیرضا باغشنی گفت: «بیشتر از مادرم» درباره مادر شهید علی قوچانی است که به وضعیت جانبازان اعصاب و روان رسیدگی می‌کند.

به گزارش «عمار فیلم»، علیرضا باغشنی، مستندساز درباره اثر جدیدش با عنوان «بیشتر از مادرم» گفت: این مستند ۳۲ دقیقه‌ای، فعالیت‌های مادر شهید «حاج علی قوچانی» را روایت می کند. این مادر شهید اصفهانی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، فعالیت های فوق العاده‌ای داشته و در حال حاضر نیز فعالیت های خود را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های این مادر از حدود ۳۰ سال پیش، رسیدگی به جانبازان اعصاب و روان است. همچنین اکنون منزل او یک پایگاه فرهنگی بوده که محل فعالیت‌های متنوعی است.

باغشنی خاطرنشان کرد: برای ساخت این مستند بعد از یک سری تحقیقات اولیه، فیلم‌هایی را که در این ارتباط بود تماشا کردم و فیلمنامه‌ای را بر اساس آن نوشتم و سپس کار تولید را آغاز کردم.

وی اضافه کرد: تولید مستند «بیشتر از مادرم» از آذرماه امسال آغاز شد و یک هفته کار فیلمبرداری آن طول کشید. تدوین کار حدود یک ماه زمان برد و مستند، الان آماده نمایش است.

بنابراین گزارش، در خلاصه این مستند که در آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان که مادر شهید قوچانی در آنجا سرپرستی جانبازان را انجام می‌دهد، به نمایش درمی‌آید، آمده است:

«حالشان خوب نبود، حال دلشان هم. موج انفجار کمی برایشان کسالت آورده بود. خیلی‌ها رهایشان کردند. سخت بود. کار هرکس نبود فهمیدنشان… فروغ… مادر همه آن‌ها شد. مادری که حالشان را خوب می‌کند و همین کافی است برای اینکه او را مادر بخوانند و بگویند مدام که دوستش داریم، حتی بیشتر از مادرم …».

عوامل مستند هم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علیرضا باغشنی، تهیه کننده: رسول احمدی، نور و تصویر: علیرضا باغشنی، روح‌الله جوانی، تدوین: احمد معین الدین، تحقیق: مجتبی پسته، مدیر تولید و صدابردار: مهدی تاجیانی، عکاس: علی امینی، اصلاح رنگ: مجتبی احسانی، ناظر کیفی: امیر مهریزدان، تهیه شده در واحد مستند عمار