آغاز سینما سنگر عمار با حضور مادر شهید فرجوانی / تازه عروس و داماد میهمان روز نخست

آیین افتتاحیه سینما سنگر در هویزه به عنوان قرارگاه مرکزی سینماسنگرهای راهیان جنوب از 19 اسفندماه پس از نماز ظهر و عصر با سخنرانی مادر شهید فرجوانی و با حضور خادمان شهدا برگزار شد.

به گزارش «عمار فیلم»، «سینما سنگر» جشنواره مردمی فیلم عمار همانند سال‌های گذشته امسال هم به اکران فیلم های عماری در مناطق عملیاتی جنوب می‌پردازد، تعداد سینما سنگرهای اردوی راهیان نور ۹۷ به ۵ عدد رسیده است و آیین افتتاحیه سینما سنگر در هویزه به عنوان قرارگاه مرکزی سینماسنگرهای راهیان جنوب از ۱۹ اسفندماه پس از نماز ظهر و عصر با سخنرانی مادر شهید فرجوانی و با حضور خادمان شهدا برگزار شد.

در این آیین مادر شهید فرجوانی، در سخنانی با اشاره به ارزش والای حرکت بچه‌های عمار در پخش فیلم‌های ارزشی و انقلابی اظهار داشت: در برهه کنونی شیوه‌های تبلیغاتی در جهان متفاوت باگذشته است و سینما یکی از ابزارهای مهم و تأثیر گذار در عرصه تبلیغ است که بحمدالله جوانان عماری به این عرصه ورود کرده اند.

وی با بیان این که امیدوارم شهدا به شما در پیمودن این مسیر کمک رسان باشند، خاطرنشان کرد: عرصه فعالیت ‌ای فرهنگی را در این برهه که به دوران جنگ نرم شناخته  می‌شود رها نکنید؛ چرا که کارتان مهم و اثرگذار در بین جوانان و نوجوانان است.

مادر شهید فرجوانی با اشاره به ورود فیلمسازان عماری به حوزه های سیاسی و اجتماعی مغفول مانده اظهار داشت: بسیاری از موضوعات مهم و اساسی در جامعه وجود دارد که برای جوانان به شبهه و چالش تبدیل شده و فیلم‌های عمار می‌تواند در این مسیر روشنگری و بصیرت افزایی کند.

بنا براین گزارش، سینما سنگر هویزه در روز نخست، کار خود را از ساعت ۱۴ آغاز کرد و به ادامه اکران های خود تا ساعت ۱۲ شب ادامه داد و در این ساعات میزبان بیش از ۱۰۰۰ نفر از زائران کاروان های راهیان نور بود، از نکات جالب روز نخست حضور عروس و دامادی جوان در سینما سنگر هویزه بود، این زوج جوان که برای تبرک به یادمان شهدای هویزه آمده بودند تا خطبه عقدشان را آن جا بخوانند با دعوت خادمان شهدا به سینماسنگر هم آمدند و دقایقی میزبان بچه های عمار بودند.

آن ها که با جشنواره عمار آشنا و فیلم های این جشنواره را کم و بیش دیده بودند، همزمانی حضور در یادمان شهدای هویزه و حضور در «سینما سنگر عمار» را اتفاقی مبارک دانستند.

گفتنی است «سینما سنگر موزه دفاع مقدس خرمشهر»، «سینما سنگر پادگان دوکوهه»، «سینما سنگر یادمان اروندکنار» و «سینما سنگر پادگان کلهر» نیز کار اکران فیلم های جشنواره مردمی فیلم عمار را آغاز کرده اند و زائران سرزمین های راهیان نور با مراجعه به این مناطق می توانند میهمان فیلم های عمار باشند.