اکران کننده جشنواره عمار در گلبهار خراسان رضوی:

چشم پوشی از حقوق کارمندی برای اکران فیلمهای انقلابی/می‌گویند مسجد تنها جای نماز خواندن است نه فیلم دیدن

اعظم نمازی، اکران کننده جشنواره عمار در گلبهار خراسان رضوی گفت: مسجد برای اکران فیلم های جشنواره عمار، مکان خوبی است ولی متأسفانه هیئت امناهای برخی مساجد همکاری نمی‌کنند

به گزارش «عمار فیلم»، اعظم نمازی فعال فرهنگی و اکران کننده مردمی جشنواره عمار در شهر گلبهار خراسان رضوی است. او که مسئول فرهنگی حوزه بسیج هم است، پرداختن به کارهای زمین مانده فرهنگی را به داشتن حقوق ثابت ماهیانه ترجیح داده و حتی با وجود داشتن فرزندان خردسال، پیگیر برنامه فرهنگی برای مردم است. با او گفتگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می خوانید.

چگونه با جشنواره عمار آشنا شدید؟

آشنایی من با جشنواره عمار از همان ابتدا بود. اوایل، فیلم های عمار مثل علمک را از تلویزیون می‌دیدم. از طریق خواهرم با حسینیه هنر مشهد که فیلم‌های جشنواره را در اختیار اکران کنندگان می‌گذاشت، آشنا شدم و فیلمها را از آنجا گرفتم. تقریبا از مرداد ماه سال جاری، به عنوان اکران کننده عمار فعالیت دارم. با توجه به اینکه مسئول فرهنگی حوزه بسیج هم هستم، به مسئولان فرهنگی پایگاه‌ها هم درباره نمایش این فیلم ها گفتم که آنها هم از این اکران آثار عمار استقبال کردند، ۶ نفری شروع به نمایش فیلم ها کردند و این استقبال، بیشتر هم می‌شود چون تأثیراتش را می‌بینند.

اولین اکرانی که داشتید چطور بود؟

اسم فیلم را یادم نمی‌آید. تابستان، برای هفته عفاف و حجاب نمایشگاه حریم ریحانه برپا شده بود، ما هم یک غرفه اختصاصی گرفتیم که برای بسیج بود. فیلم‌های انیمیشن عمار را از حسینیه هنر مشهد گرفته بودیم،آنجا، هر روز، فیلم‌های عمار را اکران می‌کردیم.

در چه محل هایی اکران فیلم داشتید؟

فیلم های جشنواره عمار را بیشتر در پایگاه‌های بسیج، یک سالن آموزش و پروش، ۷-۶ مورد در مدارس ولی بیشتر در پایگاه‌های بسیج و مساجد اکران کردم.

مسجد برای اکران فیلم های جشنواره عمار خیلی خوب است. ولی متأسفانه هیئت امناهای مساجد همکاری نمی‌کنند. آنها می‌گویند خادممان بخواهد دائما درب مسجد را باز کند اذیت می‌شود. یا مسجد جای این کارها نیست و محل نماز خواندن است. همه فیلم‌های عمار را می‌توان در مساجد اکران کرد. زیرا تمامی آثار از لحاظ حجاب و هم از لحاظ مذهب و دین و… تایید شده هستند. یعنی تمام ریزه‌کاری‌ها در انها رعایت شده است. مسئله امروز ما رفتار هیئت امنا و یا امام جماعت است که خیلی توجیه نیستند.

هزینه‌ها و تجهیزات اکران را چطور تامین می کنید؟

یکی از مسئولین شورای شهر یک عدد دیتا دارند که موقع انتخابات خودشان آن را شخصی خریدند و همان را بنده خدا هر وقت لازم داریم در اختیار ما قرار می‌دهند. اما باید آن را دائما این طرف و آن طرف ببریم که خیلی سخت است.

دو باری هم هزینه کردم از بسیج بوده و خدا را شکر دیگر هزینه ای نداشتیم. هر وقت بخواهیم دیتا بگیریم هر کس که ماشین داشته باشد می‌رود و ویدئو پروژکتور را می‌گیرد و یا اگر بخواهیم فیلم‌ها را بگیریم، آنها را رایگان به ما می‌ دهند.

نکته دیگری هم دارید؟

من، یک دختر تازه به دنیا آمده و یک دختر ۳ ساله دارم ولی علی رغم این موضوع، باز بیشتر وقتم را برای اکران فیلمهای عمار می‌گذارم، من در نهضت سوادآموزی بودم و حتی می‌توانستم به مدارس غیرانتفاعی هم بروم که در این صورت، می توانستم ماهی ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومان حقوق، داشته باشم، خانم‌ها برای ماهی ۲۰۰-۱۵۰ هزار تومان هم حاضرند سرکار بروند ولی کارهای فرهنگی، زمین مانده است و سعی می‌کنم که این کارها را انجام دهم. تقریبا تمام وقتم با کارهای اکران  فیلم های جشنواره عمار و کارهای فرهنگی پر شده است.