اکران «تنها میان طالبان» در مسکو

مستند «تنها میان طالبان» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مسکو در بیت‌الزهرا(س) این شهر به نمایش درآمد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری ایکنا، این مستند شب گذشته (۲۸ بهمن‌ماه) در بیت‌الزهرا(س) مسکو برای دانشجویان ایرانی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین دانشجویان ارشد و دکترا به نمایش درآمد و با استقبال مواجه شد.

تنها میان طالبان مستندی ایرانی ساخته محسن اسلام‌زاده در سال ۱۳۹۴ است و در لیست فروش شرکت پخش فیلم اسپرسو در انگلستان قرار گرفته‌ است.

تنها میان طالبان را کارگردانی تولید کرده است که ۱۵ روز با طالبان زندگی کرد. زمان این مستند ۵۷ دقیقه است.

محسن اسلام‌زاده در این باره گفته است: برای ساخت تنها میان طالبان طی روزهای حضور خود در افغانستان بیشتر با مقام‌های ولایتی طالبان در استان «هلمند» مصاحبه گرفتم اما در آخرین روز حضورم توانستم با یکی از اعضای شورای رهبری و چند نفر از وزرای طالبان از جمله رئیس کمیسیون اقتصادی، رئیس کمیسیون نظامی و معاون کمیسیون فرهنگی که همه از مسئولان امارتی طالبان بودند، مصاحبه کنم.

به عقیده صاحب‌نظران ساخت تنها در طالبان در ژانر مستند بحران یک اتفاق منحصر به فرد است. این مستند برای نخستین‌بار در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت روی پرده رفت» و در بخش مستند نیمه‌بلند، تندیس شهید آوینی را از آن خود کرد.

همچنین این مستند برنده بهترین فیلم بخش مستند دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ماربیا در اسپانیا شد.

تنها میان طالبان در سال ۲۰۱۷ برابر اعلام نظر هیئت داوران متشکل از مارگریت روریسون، شیلا ویلسون و دنی لونتال جایزه بهترین فیلم بلند مستند را در جشنواره بین‌المللی فیلم آتن دریافت کرد.