مدیر مدرسه سینمایی عمار:

حاتمی کیا برای همیشه جواب برچسب جریان شبه روشنفکری را داد/به وقت شام به لحاظ ساختار کیلومترها از سینمای ایران جلوتر است

مدیر مدرسه سینمایی عمار در خصوص سخنان حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: این یکی از مشهورات غلط بود که شبه روشنفکران سینمای ایران سینماگران انقلابی را با برچسبهایی نظیر حکومتی ساز یا وابسته

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از نافع، حامد بامروت نژاد با بیان اینکه جشنواره امسال نسبت به چند دوره گذشته روند رو به رشد و روبه جلویی را داشته است ادامه داد: جشنواره امسال به لحاظ اینکه فیلمها تا چه حد در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی را رعایت کرده بودند جشنواره بهتری بود و به غیر از آثاری معدود بقیه فیلمهای در رعایت خطوط قرمز نظام موفق به نظر می رسند.

وی در خصوص فیلم به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا اظهار کرد: حتی در حوزه فیلم های طنز فیلمی همچون” خجالت نکش”با موضوع ازدیاد نسل و فرزند آوری توانسته بود اثری قابل قبول و طنزی درست را نمایش به نمایش بگذارد.

شبه روشنفکران به دنبال به حاشیه بردن سینماگران انقلابی هستند

وی در خصوص سخنان حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: این یکی از مشهورات غلط بود که شبه روشنفکران سینمای ایران سینماگران انقلابی را با برچسبهایی نظیر حکومتی ساز یا وابسته و غیر مستقل و ارگانی سعی کرده اند به حاشیه ببرند.

بامروت نژاد افزود: در این میان و در طی این سالها کسی نبود که در برابر این برچسب زنی ها جوابگو باشد و روشن کند که اگر بحث وابستگی مطرح شود هیچ کس در سینمای ایران مستقل نیست ، اما حاتمی کیا دیشب با جواب محکم و صریح خود در واقع به مثابه آن پادشاه لخته در برابر این جریان ایستاد.

وی اضافه نمود: افرادی مثل حاتمی کیا که دوستدار نظام هستند اگر وابستگی دارند به نظام خود و مردم خود دارند اما دیگران به سفارتخانه ها ،برخی بانکها و خودروسازان یا کارتل های اقتصادی وابسته اند.

دبیر چند دوره جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح نمود: جوابهای روشن حاتمی کیا روح اعتماد به نفس و امید را در دل جوانان سینمای ایران نیز دمید تا بتوانند از این پس در برابر چنین برچسبهای ایستادگی کنند.

عده ای به سفارش سفارتخانه ها و یا شاهزاده های عربی فیلم می سازند!

بامروت نژاد با اشاره به وابستگی فیلمسازانی که به سفارش سفارتخانه ها یا دختر شاه قطر فیلم می سازند تاکید کرد: باید دوستان جواب دهند آیا فیلم ساختن با پول نظام وابستگی است یا سفارتخانه ها و کارتل های اقتصادی وابسته اند.

وی در خصوص برخی نقدها به ساختار فیلم حاتمی کیا گفت: این فیلم بر روی پرده سینما به نمایش در آمده است و همگان آن را دیده اند و همه می دانند که در فرمی که همواره مورد تاکید این آقایان بوده است این فیلم کیلومترها از سایر آثار سینمای ایران پپیش است.

تهیه کننده فیلم “هنگامه” ادامه داد: حتی منتقدی نظیر فراستی که بسیار بر فرم تاکید دارد و کمتر فیلمی را به لحاظ فرم و ساختار تایید میکند نیز بر ساختار فیلم صحه گذاشته است و دوستان دیگر نمی توانند بگویند که این فیلم شعاری است و یا فیلم نیست.

وی اظهار کرد: در خصوص حذف فیلم لاتاری از داوری جشنواره فجر باید گفت این هم یکی دیگر از اتفاقاتی بود که بسیاری از شعارها و پرده های برخی افراد را کنار زد و در حالی که همواره این افراد تاکید داشتند فیلم مهم است و محتوا نه اما این فیلم را به گفته خود اقای صدرعاملی و فروتن به علت محتوای غیرتمند و مبارزانه اش کنار زده اند.

بامروت نژاد گفت: خود آقای فروتن میگوید ما دنبال فیلمهای بودیم که گفت و گو و مذاکره را مطرح کند و این خود نشان دهنده خلاف بودن ادعاهایی است که در اصالت داشتن سینما و فرم مطرح می شد.

منتقدان دستشان در جیب بیت المال است

وی با اشاره به سخنان برخی هنرمندان سطح چندم که همه فیلمهایشان با پول بیت المال و صداو سیما ساخته شده و اینک به حاتمی کیا حمله میکنند تاکید کرد: این افراد که خود همه دارایی و داشته هایشان با پول بیت المال جمهوری اسلامی است و اوج وابستگی به نظام را از نظر مادی داشته اند نمی توانند چنین سخنانی بزنند ضمن اینکه از نظر فنی نیز در چنین سطحی قرار ندارند که در مورد فرد صاحب سبکی چون حاتمی کیا اظهار نظر کنند.

وی بر وظیفه سنگین جریان سینمایی مردمی در سال آینده برای توزیع و انتشار ماناسب آثار سینمایی خوب این جشنواره تاکید کرد.