جشنواره عمار فرصتی جهت پاسخگویی به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است

رئیس حوزه هنری خوزستان، اظهار داشت: جشنواره عمار می تواند بخش عمده ای از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در حوزه تبیین نگاه امام (ره) و آرمان های انقلابی را پاسخگو باشد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره فیلم عمار، گفت: در جشنواره فیلم عمار، شاخص ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری برای حوزه انقلابی گری تبیین کردند، دیده می شود.

وی اضافه کرد: کارهایی که در حوزه جشنواره عمار برگزار می شود هم عرض با کارهای حوزه هنری است و یک موازی کاری در اینجا وجود دارد که البته بد نیست و باعث می شود کارهای روی زمین مانده و مطالبات رهبری اجرایی شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان، ادبیات شفاهی انقلابی و موسیقی و سرود با محتوای انقلاب اسلامی را از کارهایی دانست که بر روی دوش حوزه هنری است و یاد آور شد: جشنواره عمار در انجام این امور می تواند بسیار کمک کند.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار می تواند بخش عمده ای از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در حوزه تبیین نگاه امام (ره) و آرمان های انقلابی از اصل انقلاب تا جنگ و تا امروز را با تولید آثارش پاسخ دهد، افزود: این مضامین تنها ملی نیست و در حوزه بین المللی و بیداری اسلامی هم تولید می شود.

حجت الاسلام طباطبایی، ادامه داد: چون حوزه هنری در حوزه انقلاب اسلامی فعالیت دارد و مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند در بحث فرهنگی امیدشان به حوزه هنری است، از این رو قطعا خود را مکلف می دانیم با جشنواره ای فاخر همچون عمار در حد توان در جهت ملاک ها، شاخص ها و معیار مورد نظر رهبری همکاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه همکاری مؤثر با سینما افتاد که قابل تقدیر است، اظهار کرد: جشنواره عمار فرصتی برای شناخت استعدادها و ارتباط دادن نیروهای ارزشی به یکدیگر در حوزه هنر انقلابی و متعالی است و از طرفی فرصت کم هزینه ای برای عموم مردم در زمینه ارتباط با رسانه و عنصر سینما و فیلم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد، اذعان داشت: امروزه در حوزه تهاجم رسانه ای شدیدی قرار داریم و دشمن چند سالی است با تمام امکانات به خصوص از طریق ماهواره و فضای مجازی برنامه ریزی می کند و آسیب جدی آن را در روزهای اخیر دیدیم و ما باید از این ظرفیت که بیداری برای افزایش بصیرت و آگاهی عموم مردم استفاده کنیم.

در ادامه عبدالرضا رستمی فر، دبیر جشنواره  فیلم عمار خوزستان، با ارائه گزارشی از فعالیت های این جشنواره در سال گذشته، تصریح کرد: از اهداف مهمی که جشنواره عمار دنبال می ‌کند، ایجاد اعتماد به نفس بین هنرمندان بومی استان ‌ها و شهرستان ‌ها جهت تولید آثار فاخر در قالب‌ فیلم ‌های مستند، کوتاه، داستانی، مستند، نماهنگ و تیزر است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا جشنواره فیلم عمار در برنامه ‌های آتی خود آموزش‌ هایی در سطوح مختلف آماتور و پیشرفته را برای هنرمندان بومی استان ‌ها در دستور کار خود قرار داده تا بتواند تولید آثار ارزشمند را در سطح کشور افزایش دهد.

در این نشست محمد غدیرزاده معاون فرهنگی و هنری ، فرزاد جعفری مدیر امور سینمایی موسسه تبلیغاتی بهمن سبز در خوزستان و آل عمران دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار نیز حضور داشتند.

گفتنی است، اکران آثار برگزیده هشتمین جشنواره فیلم عمار از ۴ تا ۶ بهمن ماه جاری در اهواز برگزار می شود.