کارگردان مستند "برادران" گفت: موضوع شهید نوروزی ظرفیت بالقوه‌ای بود که من توانستم آن را در این مستند بالفعل کنم؛ البته طرحی که من برای مستند شهید داشتم، فقط یک سوم آن نهایی شد و باقی مانده آن را به جرات می‌توان گفت خود شهید راهنمایی کرد.

نقویان:مستند “برادران” به حقیقت شایعه سال ۸۸ می‌پردازد

کارگردان مستند "برادران" گفت: موضوع شهید نوروزی ظرفیت بالقوه‌ای بود که من توانستم آن را در این مستن

به گزارش عمارفست و به نقل از نیم آنلاین، همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، منتخبی از آثار چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با موضوع مدافعان حرم در شبکه اکران مردمی جشنواره عمار به نمایش درمی‌آیند.

مستند «برادران» به کارگردانی مهدی نقویان که پیش از این در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم جایزه ویژه «موزاییک مرگ بر آمریکا» از آن خود کرده، یکی از این آثار است که در قالب اکران سراسری «خیبر ۹۵» در نقاط مختلف کشور پخش می‌شود؛ از این رو مصاحبه ای با کارگردان این مستند داشتیم که در ذیل می خوانید:

مهدی نقویان درباره انگیزه و ایده ساخت این مستند گفت: در سال ۸۸ اخبار و شایعاتی مبنی بر حضور نیروهای حزب الله لبنان و کمک آنان به نیروهای بسیجی ایران برای کنترل اغتشاشات فتنه‌گران در جامعه پخش شد که عمده دلیل رسانه‌های معاند برای گسترش این شایعه، عکسی بود که در خیابان قیطریه مقابل ستاد میرحسین موسوی از شخصی که می خواست ستاد را تعطیل کند، گرفته شده بود.

نقویان ادامه داد: در آن موقع، می‌گفتند آن شخص در تصویر، همان «حسین ملک» از رزمندگان حزب الله لبنان است که این شایعه را تقریبا اغلب رسانه‌های معتبر معاند پخش کردند.

وی افزود: این موضوع گذشت تا سال ۹۳ در خبری خواندم شخصی که در سال ۸۸ عکسش به عنوان نیروهای حزب الله لبنان معرفی شده بود، شخصی به نام مهدی نوروزی است که در نبرد با گروه‌های تروریستی داعش شهید شده است. این اتفاق، ساخت مستندی پیرامون این شهید را در ذهنم کلید زد.

کارگردان مستند «نگهبان آرا» بیان داشت: موضوع شهید نوروزی ظرفیت بالقوه‌ای بود که من توانستم آن را بالفعل کنم، پتانسیلی که در شخصیت شهید نوروزی بود، هر چقدر جلوتر می‌رفتیم خود شهید ما را راهنمایی می‌کرد، طرحی که من برای مستند شهید داشتم، فقط یک سوم آن نهایی شد و باقی مانده آن را به جرات می‌توان گفت خود شهید راهنمایی کرد.

نقویان با اشاره به اکران‌های مردمی جشنواره عمار اظهار داشت: اکران‌های مردمی عمار را می‌توان آشتی بین مخاطبان و سینما دانست چرا که در این جشنواره به دغدغه‌های اصلی مردم پرداخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به قول عماری‌ها که می‌گویند «فیلم‌ها به دیدن شما می‌آیند»، نقطه قوت اکران‌های مردمی، در دسترس بودن فیلم‌ها و مستند‌ها برای مخاطبان است که جشنواره عمار را از مابقی جشنواره‌ها تمییز می‌دهد، به همین دلیل، تنها پیشنهاد من به دست‌اندرکاران این جشنواره، مدیریت و برنامه‌ریزی خوب برای برگزاری اکران‌های مردمی در شهرستان‌ها است.

گفتنی است، با همکاری دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در قالب طرح اکران «خیبر۹۵»، منتخبی از آثار چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همزمان با هفته دفاع مقدس از ۲۵ شهریور الی ۱۰ مهر در نقاط مختلف کشور به اکران در‌می‌آیند و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و تهیه بسته فیلم «خیبر ۹۵» می‌توانند نام خود را همراه با نام شهرستان خود به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۸۰۱ ارسال کنند.