شرکت ۱۴ اثر از استان همدان در جشنواره مردمی فیلم عمار

فیلم‌سازان همدانی با 14 اثر در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت می‌کنند.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از پایگاه خبری گرو، فیلم‌سازان و هنرمندان استان همدان برای شرکت در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۱۴ اثر ثبت کردند.

بیشترین آثار ارسالی فیلم‌سازان استان همدان در قالب‌های نماهنگ و مستند با موضوعات ملت قهرمان، بیداری اسلامی و جهانی و جنگ نرم بوده است

در بین آثاری که از همدان به جشنواره رفته‌اند پنج فیلم‌ساز اولین حضور خود را در جشنواره عمار تجربه می‌کنند.

در این جشنواره فیلم مستند ” بانوان پیشمرگ نهاوند ” نیز رونمایی می‌شود که به بررسی مجاهدت بانوان انقلابی نهاوند در دوران دفاع مقدس می‌پردازد و روایتی دیدنی از تلاش‌های بانوان در پشت جبهه‌های نبرد است.

در جشنواره گذشته نیز بانوان نهاوندی حضور فعالی در این جشنواره داشتند و در مراسم افتتاحیه هم پذیرایی توسط بانوان انقلابی نهاوند انجام شد.

در شهرستان نهاوند در سال جاری مستندهای جشنواره عمار بیش از ۲۰۰ بار اکران شدند و در نقاط مختلف شهری و روستایی علاقه‌مندان زیادی ره جذب کرد.

شهرستان نهاوند در سراسر کشور در بین شهرهای اکران کننده مستندهای جشنواره مردمی فیلم عمار موفق شد بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دهد و رتبه نخست کشور را کسب کرد.

هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، ۶ تا ۱۵ دی‌ماه برگزار می‌شود.