اکران مردمی آثار سینمای انقلاب را با جدیت دنبال می‌کنیم

مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره فیلم عمار در آذربایجان غربی گفت: اکران مردمی آثار سینمای انقلاب باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، فرهاد شاه‌محمدی اکران مردمی نمایش آثار سینمای انقلاب را اقدام ضروری دانست و اظهار کرد: گام برداشتن در این زمینه در صورت وجود پشتوانه‌های مردمی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه اکران فیلم‌های مورد اشاره با توجه به هویت مردمی آن در هر مکانی اتفاق می‌افتد که شامل مسجد، مدرسه، پارک، حوزه علمیه، منازل، پایگاه بسیج، سالن‌های نمایش و… می‌شود، ادامه داد: اقدام در این زمینه با هر وسیله نمایشی شامل ویدئو پروژکتور، تلویزیون، کامپیوتر و … امکان‌پذیر است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه فیلم‌هایی مناسب اکران برای همه سن‌ها و اقشار مختلف وجود دارد، اظهار کرد: کلید برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار نخستین بار بعد از فتنه ۸۸ زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلم‌سازان متعهد کشور آثاری را درباره فتنه تولید کرده بودند اما این آثار نه‌تنها مورد حمایت قرار نگرفت بلکه رسانه ملی و نهادهای مرتبط قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار برنداشتند.

شاه‌محمدی با اظهار اینکه نوع برخورد فوق باعث شکل‌گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد، اظهار کرد: نام این جشنواره که مبدأ شکل‌گیری و روش‌های نوین و متفاوت بود به نام پرچمدار روشن‌گری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام، حضرت عمار یاسر مزیّن شده است و «جشنواره مردمی فیلم عمار» نام گرفت.