مستندساز قمی با دو اثر متقاضی حضور در هشتمین جشنواره عمار شد

محمدعلی حشمتی، کارگردان مستندساز قمی با اشاره به ارسال آثارش برای هشتمین جشنواره عمار گفت: برای شرکت در این دوره جشنواره، یک اثر مستند درباره طلبه‌های جهادی و نماهنگی درباره ماجرای سند 2030 را به دبیر

به گزارش «عمار فیلم»، محمدعلی حشمتی، کارگردان و مستندساز با اشاره به آثاری که برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته، گفت: مستند ۲۶ دقیقه ای «هم‌راه» که در سال ۱۳۹۶ ساخته شده، نخستین اثرم برای حضور این دوره جشنواره عمار است.

وی افزود: این مستند به طلبه های جهادی شیعه ای می پردازد که برای انجام فعالیت های جهادی به مناطق سنی نشین می روند و فعالیت های عمرانی انجام می دهند.

این کارگردان ادامه داد: دغدغه ای که در پرداختن به موضوع فعالیت های جهادی در مناطق محروم کشور داشتم موجب حرکت من به سمت ساخت این مستند شد، ضمن اینکه این فعالیت طلبه ها هم سوژه بسیار جالبی بود و لازم بود مستندی درباره آنها ساخته شود.

حشمتی خاطرنشان کرد: ساخت این مستند در روزهای پایانی سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تصویربرداری آن در هفته نخست سال ۱۳۹۶ به پایان رسید، تدوین این مستند دو هفته به طول انجامید و اکنون آماده نمایش است.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف من در ساخت مستند«هم‌راه» ترویج، بسط و گسترش فرهنگ حضور و برگزاری اردوهای جهادی، بخصوص در میان طلاب است که در این عرصه، کمرنگ ظاهر شده‌اند.

این مستندساز یادآور شد: نماهنگ شش دقیقه‌ای «سند ۱۴۵۱» که در سال جاری تولید شده، دومین کاری است که برای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار تدارک دیدم.

حشمتی درباره درباره این نماهنگ توضیح داد: یونسکو سندی را جهت اجرا برای کشورهای جهان آماده کرده است که من در این نماهنگ، سندی را در برابر سند ۲۰۳۰ یونسکو قرار دادم. در واقع مخاطبان در این اثر با مجمع کشورهای اسلامی روبرو می شوند که قانونی آموزشی را تصویب کرده که کشورهای غربی مجبور به اجرای آن هستند.

وی اظهار داشت: این جابجایی با توجه به ماجرای سند ۲۰۳۰، تضاد جالبی را ایجاد کرده است و به همین دلیل، امیدوارم که مخاطبان و مردم نیز ارتباط خوبی با این اثر برقرار کنند.

وی اظهار داشت: این جابجایی با توجه به ماجرای سند ۲۰۳۰، تضاد جالبی را ایجاد کرده است و به همین دلیل، امیدوارم که مخاطبان و مردم نیز ارتباط خوبی با این اثر برقرار کنند، با ساخت این نماهنگ به دنبال تحریک احساسات ناسیونالیستی افرادی بودم که نسبت به سند ۲۰۳۰ بی‌تفاوت یا علاقمند بودند. همچنین دنبال اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به اتفاق هایی است که به دنبال تصویب این قبیل سندها در کشور روی خواهد داد.

حشمتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم عمار گفت: امسال شاهد برگزاری هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار هستیم، به عنوان یک مستندساز، علاقه فراوانی به سبک برگزاری آن و آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد فرهنگی دارم.

این مستندساز با اشاره به اهمیت و جایگاه سینما در عرصه فرهنگی کشور افزود: شهید آوینی در جایی گفته بود سینما تنها سنگری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فتح نشد. بر این اساس جای کار فراوانی در این حوزه وجود دارد و با کمبودهای فراوانی در این عرصه روبرو هستیم.

حشمتی به جایگاه جشنواره عمار در عرصه فرهنگی کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه سینما در فرهنگ و هنر کشور، جشنواره مردمی فیلم عمار یکی از رویدادهای فرهنگی و ارزشی بسیار خوبی است که عملکرد و فعالیت های بسیار مناسبی در حوزه سینما دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علت دیگر علاقه فیلمسازان انقلابی و ارزشی به حضور در جشنواره مردمی فیلم عمار همخوانی آن با دغدغه ها و طرز فکر ماست که موجب شده استقبال بسیار خوبی را از این رویداد فرهنگی و هنری انجام بدهیم.

گفتنی است هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار همزمان با ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» از ۶ الی ۱۵ دی ماه برگزار می‌شود.