«نسل آفتاب» با چهار اثر متقاضی شرکت در جشنواره عمار می‌شود

ایوب حسین سنگی، مسئول گروه هنری رسانه‌ای نسل آفتاب ضمن معرفی آثار این مرکز گفت: همانند حضور در ادوار گذشته جشنواره عمار، در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار نیز با چهار اثر شرکت می‌کنیم.

به گزارش «عمار فیلم»، ایوب حسین سنگی، مسئول گروه هنری رسانه ای نسل آفتاب در سخنانی درباره حضور این مرکز در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: گروه هنری رسانه‌ای نسل آفتاب، چهار سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در عرصه فیلم و مستندسازی در حوزه انقلاب اسلامی دارد، سال گذشته با ۱۱ اثر در جشنواره عمار حضور پیدا کرده بودیم و برای امسال نیز با آثاری را در نظر داریم.

مسئول گروه هنری رسانه ای نسل آفتاب ادامه داد: نخستین اثر ما برای شرکت در هشتمین دوره جشنواره عمار، مجموعه پنج قسمتی موشن گرافیک با عنوان «عفاف و حجاب» است که در پنج قسمت سه دقیقه‌ای ساخته شده است که «۴۲۷ قانون فراموش شده»، «آینه تاریخ» و«تمدن رضاخانی» عناوین برخی قسمت‌های آن است، متاسفانه تا امروز کارهای تصویری کمی در این حوزه انجام شده است.

مسئول گروه هنری رسانه ای نسل آفتاب یادآور شد: محصول دیگری که برای جشنواره عمار امسال درنظر گرفتیم، مجموعه ای تلویزیونی با عنوان «با کتاب های دفاع مقدس زندگی کنیم» نام دارد که به سفارش مرکز بسیج سازمان صدا و سیما تولید شده است.

حسین سنگی اظهار داشت: این مجموعه تلویزیونی در ۶۰ قسمت دو دقیقه ای تولید شده و در هر قسمت از آن، ضمن معرفی یکی از کتاب های شاخص دفاع مقدس، بخشی از کتاب نیز توسط او بازخوانی می شود، البته ۱۰ قسمت گلچین شده این مجموعه را برای حضور در این جشنواره ارسال کرده‌ایم.

مدیرعامل گروه هنری رسانه ای نسل آفتاب تصریح کرد: مجموعه تلویزیونی دیگری با عنوان «سینمای مردم» برای حضور در جشنواره فیلم عمار درنظر گرفتیم. این مجموعه در سال گذشته و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم عمار در استان خوزستان تولید شده است.

حسین سنگی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این کارها یک نماهنگ دو دقیقه ای با عنوان «جوشش خون» برای جشنواره امسال تدارک دیده‌ایم. این نماهنگ با استفاده از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و با موضوع ادامه خون شهدا از واقعه عاشورا تا امروز و نسبت آن با پیاده روی اربعین است.

حسین سنگی در بخش دیگری از سخنانش درباره جشنواره عمار اظهار داشت: این جشنواره با توجه به برگزاری هفت دوره و در پیش داشتن هشتمین سال برگزاری خود، به سطح مناسب و خوبی از پختگی رسیده است و هنرمندان و فیلمسازانی که باید با این جشنواره آشنا شوند این آشنایی را پیدا کرده اند.

مدیرعامل گروه هنری رسانه ای نسل آفتاب تصریح کرد: یکی از ویژگی های برتر جشنواره مردمی فیلم عمار تولید کار توسط فیلمسازان این جشنواره با توجه به مناسبت های تاریخی است. بر همین اساس نیز امروز شاهد هستیم که به طور مثال، اکران کنندگان مردمی این جشنواره و اهالی عرصه فرهنگ و هنر در خوزستان، با استفاده از آثار عمار، سینما اربعین را در مرز شلمچه ایجاد کردند که این موضوع بسیار خوب و امیدوارکننده است.