سیدمجتبی خیام الحسینی:

چهره واقعی داعش را در «رویای خلافت» به تصویر کشیدم

سیدمجتبی خیام الحسینی کارگردان مستند «رویای خلافت» بیان کرد که با این اثر مخاطبان با چهره واقعی داعش آشنا می شوند.

به گزارش «عمار فیلم»، سیدمجتبی خیام الحسینی کارگردان عرصه مستند درباره اثر جدید خود با عنوان «رویای خلافت» گفت: ساخت این مستند ۴۲ دقیقه ای همزمان با عملیات آزادسازی موصل کلید خورد و تصویربرداری آن به صورت کامل در کشور عراق انجام شد.

وی افزود: مستند «رویای خلافت» را به سفارش شبکه افق تولید کردم و با توجه به اینکه شهر موصل، مرکز خلافت داعش در کشور عراق بود، مسئولان این شبکه تمایل داشتند وضعیت این شهر در قالب مستندی بررسی شود. این مستند گزارشی از بخش قدیم موصل است؛ داعش در شهر موصل اقدام به اسارت گرفتن خانواده های عراقی کرده بود و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد در واقع داعش در بخش قدیمی موصل مستقر بود و با توجه به اینکه این بخش دارای بافت قدیمی به همراه کوچه های باریکی است جنگ شهری شدیدی در جریان آزادسازی موصل در این منطقه صورت گرفته بود.

خیام الحسینی عنوان کرد: مستند «رویای خلافت» چهره واقعی داعش را در عراق نشان می دهد به همین ترتیب رویدادهایی که در موصل رخ داده وضعیت این گروه تروریستی را بسیار واضح و روشن به نمایش گذاشته است.

وی اضافه کرد: این مستند به مخاطبان یادآوری می کند که اگر مدافعان حرم نبودند و مانع پیشروی آنها در عراق نمی‌شدند، رویدادهای تلخی در ایران در انتظار ما بود بر همین اساس جنایت هایی که توسط داعش در کشور همسایه ما انجام شد می‌توانست در میهن ما روی بدهد.

این مستندساز یادآور شد: شبکه تلویزیونی افق برگزاری مراسم رونمایی را برای این مستند تدارک دیده است ولی ما هم به صورت جداگانه بعد از اربعین به دنبال چنین مراسمی برای این اثر در شهر اصفهان هستیم چرا که ارایه توضیحات بیشتری به مخاطبان درباره این مستند، لازم و ضروری است.

خیام الحسینی در پایان گفت: در حال حاضر مستند دیگری درباره شهر آمرلی عراق در دست ساخت دارم که برای انجام کارهای آن سفری هم به این کشور داشتم و بخشی از کار ضبط شده است اما با توجه به درگیری‌هایی که در کردستان عراق رخ داد، کار را متوقف کردیم.