رئیسی:

سفر خانواده آمریکایی برای حفظ قرآن به ایران را به تصویر کشیدم

محمدجواد رئیسی از مستندسازان کشور با اشاره به اتمام تولید مستند «روز یکم» گفت: این مستند، حضور خانواده‌ای آمریکایی در یکی از روستاهای کشور برای حفظ قرآن را به تصویر می‌کشد.

به گزارش «عمار فیلم»، محمدجواد رئیسی از مستندسازان کشور درباره تولید تازه‌ترین کار خود با عنوان «روز یکم» گفت: این مستند، روایتگر داستان خانواده‌ای آمریکایی است که برای یادگیری و حفظ قرآن از نیویورک به روستایی در جنوب ایران می‌آیند.

او توضیح داد: موضوعات مرتبط با قرآن، از جمله اولویت‌های مستندسازان جبهه فرهنگی انقلاب است به همین دلیل این سوژه را دارای شرایط خاصی برای ساخت مستندی جذاب دیدم.

این مستندساز ادامه داد: برای ساخت این اثر به شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد مسافرت کردیم که این مرحله شش ماه طول کشید. پس از پایان تصویربرداری نیز تدوین کار دو ماه طول کشید و در حال حاضر، مستند آماده نمایش است.

رئیسی با بیان اینکه سفر خانواده امریکایی به ایران، سال گذشته انجام شده بود، خاطرنشان کرد: در زمان حضور این خانواده به ایران، تصاویر و گفتگوهایی با آن‌ها برای ساخت این مستند گرفتیم، ولی در حال حاضر آن‌ها در کشور خودشان حضور دارند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ما در مسیر ساخت مستند در زمان حضور این خانواده در ایران، برخی مسائل از قبیل: واکنش مردم نسبت به سیاست‌های آمریکا و حتی طرح شعار مرگ بر آمریکا بود که آن‌ها از نزدیک می‌دیدند و این موضوع، حساسیت‌هایی را در آن‌ها ایجاد کرده بود.

رئیسی همچنین گفت: قصد داشتیم در جریان ساخت مستند «روز یکم» به مسئله واکنش مردم نسبت به سیاست‌های آمریکا بپردازیم، اما ناتوانی در پاسخگویی به آشفتگی ذهنی مخاطبان، نگرانی اصلی ما بود که موجب شد تا این مسائل را در مستند خود نیاوریم.