«آزادی یواشکی» به جشنواره فیلم لندن راه یافت

مریم مدرس، کارگردان فیلم کوتاه «آزادی یواشکی» گفت:  این فیلم درباره روابط افراد در گذشته است و توانسته در میان آثار نهایی جشنواره فیلم‌های یک دقیقه‌ای لندن قرار گیرد.

به گزارش «عمار فیلم»، مریم مدرس، کارگرادن فیلم کوتاه «آزادی یواشکی»، درباره حضورش در دوازدهمین جشنواره‌ بین المللی فیلم‌های یک دقیقه‌ای لندن گفت: این اثر، اولین فیلم من بعد از دوران تحصیل دانشجویی بود که خوشبختانه بعد از ساخت، با استقبال خوبی مواجه شد و در میان ۲۵  اثر نهایی جشنواره بین‌المللی لندن قرار گرفته است.

مدرس در همین باره توضیح داد: در این جشنواره بین المللی که به صورت آنلاین و با حضور فیلمسازان مختلف دنیا برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های کوتاه حضور دارند، به همین خاطر و با توجه به علاقه‌ای که داشتم، از بین آثار کوتاهم، «آزادی یواشکی» را اثری یک دقیقه‌ای است برای این جشنواره فرستادم.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کردم با توجه به موضوع فیلمم که بیشتر مسئله‌ای داخلی و ملی است، در این جشنواره بین المللی پذیرفته شود اما با استقبال مسئولان آن، در میان ۲۵ اثر نهایی قرار گیرد.

این فیلمساز با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های ایده هستند و حتی برخی از این آثار را ارزش چند بار دیدن دارند، تاکید کرد: انتخاب آثار برتر این جشنواره بر اساس آرای مردمی و همچنین نظر هیئت داوران صورت می‌گیرد و نتایج آن ۲۸ اکتبر، ۶ آبان اعلام می‌شود.

مدرس درباره فیلمش هم توضیح داد: در شبکه‌های اجتماعی، متنی درباره طرز فکر و نگاه افراد در زمان انقلاب خوانده بودم تا اینکه این مطلب را در قالب فیلمنامه آوردم و با هزینه بسیار پایین و کمک انجمن سینمای جوان اصفهان، توانستم فیلم کوتاه «آزادی یواشکی» را بسازم و برخلاف اینکه اوایل جاهای مختلفی که طرحم را رد کرده بودند، بعد از ساخت فیلم، استقبال از آن، بیشتر از حد انتظارم بود.