همزمان با عزاداری حسینی؛

اکران جشنواره عمار در اولین «سینماهیئت» مصلی نماز جمعه

انسیه مزرجی، فعال فرهنگی گنبدکاووس گفت: همزمان با عزاداری حسینی، فیلم‌های جشنواره عمار را در مصلی نمازجمعه شهر برای مردم و سوگواران اکران می‌کنیم.

به گزارش «عمار فیلم»، مردم و عزداران حسینی در گنبد کاووس استان گلستان همزمان با برپایی مراسمات سوگواری ایام محرم، در اولین سینمای هیئتی این شهر، میزبان فیلم‌های جشنواره عمار شدند.

انسیه مزرجی، مسئول این برنامه در سخنانی در این باره گفت: طرح کافه سینما که طی آن، فیلم‌های عمار را در مصلی نمازجمعه شهر برای عزاداران حسینی اکران می‌کنیم، سال دومی است که از طرف مجموعه فرهنگی فاطمیون اجرا می‌شود.

مزرجی در همین باره ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبری، هدف ما از این طرح، بیان مفاهیم و مسائل اجتماعی، فرهنگی و… به زبان هنر به‌خصوص فیلم برای مردم است چرا که بسیاری از این موارد را نمی‌توان در قالب سخنرانی به نحو مطلوب ارائه کرد.

وی اضافه کرد: به طور مثال تأثیر مستندی درباره مدافعان حرم بیشتر از یک سخنرانی یک ساعته است، همچنین از طرفی، به دنبال این هستیم که بیان کنیم هیئت تنها برای عزداری و سینه‌زنی نیست بلکه می‌تواند در مسائل اجتماعی- فرهنگی تاثیرگذار و جایگاه داشته باشد.

مزرجی در ادامه سخنانش توضیح داد: برای راه اندازی این اکران‌ها، حدود یک ماه قبل از شروع ماه محرم با مشورت افراد مختلف و با توجه به سلایق مخاطبان، تعداد ۹ فیلم از آثار جشنواره عمار را برای نمایش در هیئت مصلی نماز جمعه انتخاب کردیم.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: آثاری مثل مستند «پسرم»، «پرونده ناتمام»، «فرزند کبیر کوه»، «بومرنگ» و… از جمله آثاری هستند که برای اکران در دهه اول محرم انتخاب کرده بودیم و عزداران، یک ساعت قبل از شروع مراسم هیئت، این آثار را تماشا می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم‌ها در عین سادگی، به دلیل اینکه واقعیات و مسائلی را که مردم با آنها سروکار دارند، بیان می‌کنند، برای مخاطبان جذابیت دارند. به همین خاطر قصد داریم بعد از اکران‌های دهه اول محرم، برنامه‌های ماهانه نمایش فیلم همراه با نقد و بررسی هم برگزار کنیم.

مزرجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه فعالیت ۱۲ ساله مجموعه فرهنگی فاطمیون در گنبد کاووس اظهار داشت:با توجه به اختیاری که حجت الاسلام ترابی، امام جمعه شهر برای استفاده از فضای مصلی به ما داده بود، علاوه بر اکران فیلم، غرفه‌های دیگری هم در این مکان داشتیم و امام جمعه هم در بازدیدی که داشت، از این فعالیت‌ها ابراز خردسندی کرده بود.