به همت اکران‌کنندگان جشنواره عمار؛

حمایت نمازگزاران جمعه کاشمر از خرید کالای ایرانی

به همت اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار، مردم کاشمر پس از اقامه نماز جمعه این هفته با امضای طوماری بر حمایت از کالای ایرانی تأکید کردند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از پایگاه خبری کاشمر بصیر، نمازگزاران شرکت کننده در نمازجمعه این هفته کاشمر پس از اقامه نماز با امضای طوماری بر لزوم حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

در این طرح که به همت ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار و با همکاری ستاد نمازجمعه کاشمر اجرا شد، امضاکنندگان نظرات و دیدگاه‌های خود را نیز در مورد اهمیت مصرف کالای داخلی بیان کردند.

رابط اکران مردمی جشنواره عمار در کاشمر در حاشیه این برنامه اظهار داشت: جشنواره فیلم عمار در سال جاری با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف کالای ایرانی، طرحی را منتشر کرده است که نقشه ایران در آن طراحی شده و تمامی برندهای مشهور ایرانی در آن جای گرفته است و از مردم دعوت می‌شود که با امضای خود حمایت خویش را از مصرف کالای ایرانی اعلام کنند.

محمد روحانی با بیان اینکه این طرح در کلیه نمازجمعه‌های کشور قرار است انجام شود گفت: در کاشمر با هماهنگی ستاد نمازجمعه و حمایت ویژه امام جمعه شهرستان این طومار به امضای مردم گذاشته شده است.

وی افزود: مسئولان و مردم از امضای این طرح استقبال کردند و برخی امضاکنندگان خواسته‌هایی که از مسئولان در این زمینه دارند و یا دیدگاه‌های خود در مورد اهمیت مصرف کالای ایرانی را نوشته و ما در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: بانی این طرح، جشنواره فیلم عمار است ضمن اینکه خود این جشنواره نیز چندین فیلم کوتاه و مستند با موضوع خرید کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تدارک دیده است تا در مساجد و اماکن عمومی شهرها و روستاهای کشور برای مردم به نمایش گذاشته شود و ما در کاشمر نیز در حال پیگیری برای افزایش مکان‌های نمایش فیلم‌های جشنواره عمار هستیم تا بتوانیم با استفاده از این فرصت، فرهنگ مصرف کالای داخلی را در شهرستان گسترش دهیم.

مسئول اکران مردمی جشنواره عمار در کاشمر در رابطه با واکنش‌های مردمی به طومار حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: مردم جملات جالبی در این زمینه نوشته‌اند به عنوان مثال از مسئولان و تولیدکنندگان خواسته‌اند که نسبت به افزایش کیفیت کالاهای داخلی همت کنند تا مردم نیز رغبت بیشتری برای خرید کالای ایرانی پیدا کنند و یا فرد دیگری نوشته بود که اگر جلوی قاچاق گرفته شود خود به خود مشکل عدم خرید کالای داخلی حل خواهد شد.

وی افزود: همچنین فرد دیگری نوشته است جنگ، جنگ است، جبهه تغییر کرده است و یا یکی دیگر از همشهریان بر لزوم استفاده از صنایع دستی داخلی برای هدیه دادن تأکید کرده است و لذا این بنر دو در چهار متری که هم اکنون نصب شده است با امضاها و نظرات مردمی تبدیل به یک گفتمان شده و کسی که این را امضا کرده است حداقل خودش را موظف به خرید کالای ایرانی می‌داند.