به روایت روح الله رفیعی؛

«فرزندان غریب» سربرنیتسا به تلویزیون می‌آید

تولید مجموعه شش قسمتی مستند «فرزندان غریب» به کارگردانی روح الله رفیعی که به قتل عام مسلمانان بوسنیایی می‌پردازد، به پایان رسید و بزودی از رسانه ملی پخش می‌شود.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از خانه فرهنگ و رسانه ثائر، مستند «فرزندان غریب» آخرین اثر روح الله رفیعی که در کشور بوسنی و هرزگوین تولید شده بود، آماده نمایش در سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.
بنابرین گزارش، تولید این مستند، همزمان با یازدهم جولای سالروز نسل کشی مسلمانان سربرنیتسا و پیاده روی «مارش میرا»، به پایان رسیده است.
این مستند در شش قسمت تولید شده است که روایت ورود اسلام به منطقه بالکان و فراز و فرود فرهنگ مردم مسلمان بوسنی و هرزگوین و مقاومت آنها در این منطقه از قاره اروپاست که در دو موضوع فرهنگ دینی، مقاومت و پایداری تولید شده است.
در این مستند به فتنه غرب در برابر مسلمانان این کشور که منجر به نسل کشی وسیع مسلمانان بوشنیاک شد، پرداخته شده است.
همچنین قسمتهایی از این مجموعه به پیاده‌روی «مارش میرا» می‌پردازد. این پیاده‌روی هر ساله مصادف با سالروز نسل کشی وحشتناک مسلمانان بوسنیایی توسط صربهای بوسنی، آغاز می‌شود و در روز یازدهم جولای به پایان می‌رسد، این پیاده‌روی بزرگترین راهپیمایی مردم در اروپا لقب گرفته که برای ادای احترام به شهدای بوسنیای انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، هر قسمت از این مجموعه به مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه برای پخش در شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه شده و تولید آن را خانه فرهنگ و رسانه ثائر برعهده داشته است. روح الله رفیعی کارگردان این اثر هم در کارنامه خود ساخت مستندهایی همچون «خالد و مجتبی»، «فرمانده جواد»، «tf down»، «فرزندان اویس» و…. را دارد.