در سالروز حمله امریکا به هواپیمای ایران؛

مجموعه مستند «پس از پرواز» از شبکه افق پخش می‌شود

در سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران در پی حمله ناو امریکایی وینسنس و شهادت 290 سرنشین آن، مجموعه مستند هفت  قسمتی «پس از پرواز»، از فردا دوشنبه 12 تیردر شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، در سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران در پی حمله ناو امریکایی وینسنس و شهادت ۲۹۰ سرنشین آن، مجموعه مستند هفت  قسمتی «پس از پرواز»، از فردا دوشنبه ۱۲ تیردر شبکه افق پخش خواهد شد.

در این مجموعه مستند که به کارگردانی محمود شهبازی و تهیه‌کنندگی مدرسه سینمایی عمار تولید شده، برای اولین بار، بعد از گذشت نزدیک به ۳۰ سال از فاجعه انهدام ایرباس توسط ناو آمریکایی، با خانواده هفت تن از شهدای این جنایت، مصاحبه شده است.

همچنین در این مجموعه مستند، تصاویر آرشیوی جدید و کمتر دیده شده‌ای از این اتفاق و شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس ایران، استفاده شده است.

بنابرین گزارش، از پیرمردی که ۴ فرزند و همسر خود را در این فاجعه از دست داده تا فرزند شهیدی که امروز مخترع شده و عهد کرده به تعداد شهدای ایرباس، اختراع ثبت کند. تا پدر شهیدی که غرامت دریافتی از این فاجعه را صرف ساخت مسجد در روستای خود کرده، از جمله سوژه هایی هستند که در این مجموعه مستند، به آنها پرداخته شده است.