مهاجران افغانستانی مهمان فیلمهای جشنواره عمار شدند

به همت اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در تربت جام مهاجران افغانستانی در مهمانپذیر استانداری خراسان رصوی در این شهرستان به تماشای فیلمهای عمار نشستند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، به همت اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در تربت جام و با همراهی  بسیج مسجد امام جعفر صادق (ع) و بسیج دانشجویی دانشکده سما، مهاجران افغانستانی در مهمانپذیر استانداری خراسان رصوی در این شهرستان به تماشای فیلم های عمار نشستند.

بنابرین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین ارقبائی درابتدای این مراسم ضمن تجلیل از شهدای افغانستان و گرامیداشت شهدا گفت: این افراد به‌دلیل داشتن یک تفکر ناب اسلامی و احساس مسئولیت در برابر برادران و خواهران مسلمان خود، بدون در نظر گرفتن مذهب و عقاید آنها، برای مبارزه با متجاوزان به سوریه رفتند.
وی تاکید کرد: اگر ما از آرمان‌های شهدا دفاع کنیم و بر محور دینداری حرکت نماییم همه مشکلات حل خواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه احساس تکلیف و دفاع از ارزش ها و آرمان هاست که انسان وارسته را از همه تعلقات رها می کند ادامه داد: حضرت سیدالشهداء علیه السلام با آن که می دانست در کربلا چه بر سر خانواده و خودش می آورند برای دفاع از ارزش ها همه وجودش را فدای اسلام کرد و مدافعان حرم، با اقتدار به مولایشان از همه تعلقات و وابستگی ها گذشتند و امروز نیز روزگار در حال تغییر کردن است و همه آدم‌هایی که روزگاری، افغانستانی‌ها را دیده و ندیده، در چارچوب‌های مرز‌ها و خط‌‌های کشیده روی نقشه‌های جغرافیایی محصور کرده‌ بودند به دلاوری و ثابت‌قدمی افغانستانی‌ها شهادت می‌دهند.
درپایان مستنذ «پسرم» ازمستندهای هفتمین دوره جشنواره فیلم عمار که از دوران حیات، کودکی، زندگی و درنهایت شهادت درسوریه سردار خاوری از فرماندهان افعانستانی مدافع حرم را بازگو می کند برای مهاجران افعانستانی به اکران درآمد.