مستندهایی مثل «قرارداد ۱۹ژوئن» چراغ راه آینده کشور هستند

اگر مسائل تاریخی به خوبی بررسی شوند چراغ راه آینده کشور می‌شوند و معتقدم این مهمترین دستاوردی است که فیلم هایی مثل مستند «قرارداد ۱۹ ژوئن» دارند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدحسن روزی طلب از مدیران مرکز اسناد انقلاب اسلامی و ناظر کیفی فیلم درمورد مستند «قرارداد ۱۹ ژوئن» که اکران‌های آن به تازگی شروع شده است گفت: اگر مسائل تاریخی به خوبی بررسی شوند حتما چراغ راه آینده کشور خواهند بود، قرارداد الجزایر که از آن به عنوان «قرارداد ۱۹ ژوئن» هم یاد می‌شود از قراردادهایی است که تبعات آن را تا همین امروز هم می‌توانیم ببینیم و معتقدم این عبرت انگیزترین و مهمترین دستاوردی است که فیلم هایی مثل مستند «قرارداد ۱۹ ژوئن» خواهند داشت.

معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: یکی از مزایای مستند «قرارداد ۱۹ ژوئن» این است که وارد افسانه‌هایی که همیشه پیرامون اتفاقات مهم سیاسی وجود دارد نشده است و فیلمساز قصد هم نداشته که یک نفر را محکوم یا خائن و یا قهرمان نشان دهد.

روزی طلب تصریح کرد: ما در مرکز اسناد انقلاب اسلامی با یک گنجینه عظیمی روبرو هستیم به طوری که ۲۰ میلیون برگ سند به غیر از مجلات و کتابها وجود دارد و درکنار آن حدود ۹ هزار جلسه معادل ۱۵ هزار ساعت تاریخ شفاهی از انقلاب اسلامی ثبت شده است و ما آماده ارائه این اسناد به تمامی فیلمسازان و مستند سازان هستیم.

مستند «قرارداد ۱۹ ژوئن»، روایتی از یک تطابق تاریخی درباره مذاکره ایران- امریکا است. اتفاقی که بسیاری آن را کپی‌پِیست برجام می‌دانند. علاقمندان برای اکران این مستند، می‌توانند عبارت «قرارداد ۱۹ژوئن» را به ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال کنند.