مهدی نقویان:

نقویان به سراغ شورای نگهبان رفت/ «به نام قانون» را هر شب در تلویزیون ببیند

این تهیه کننده و کارگردان گفت: مستند «به نام قانون» یک کار 10 قسمتی درمورد تاریخچه شورای نگهبان است که هر شب

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مهدی نقویان کارگردان و مستندساز گفت: مستند «به نام قانون» یک کار ۱۰ قسمتی درمورد تاریخچه شورای نگهبان است که هر شب ساعت ۱۵/۲۰  از شبکه مستند پخش می‌شود.

وی افزود: «به نام قانون» در ۱۰ قمست ۱۰ دقیقه‌ای نشان می دهد که چگونه حوادث ابتدای انقلاب، منجر به شکل گیری شورای نگهبان شد. در این مستند، چالش‌ها و مسائلی که برای این نهاد پیش آمده، بررسی می‌شوند.

نقویان ادامه داد: در این مستند به مسائلی از قبیل شبهات و نقدهایی که نسبت به شورای نگهبان مطرح می‌شود از جمله برداشتن نظارت استصوابی که از سوی مخالفان آن  عنوان می‌شود، پرداخته شده و حتی المقدر پاسخ آن داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: مستند «به نام قانون» در مرکز مستند سوره و با همکاری مرکز بسیج صدا و سیما به صورت مشارکتی ساخته شده و هدف از ساخت این مجموعه مستند، پاسخ به شبهاتِ پیرامون شورای نگهبان به عنوان یکی از نهادهای اصلی جمهوری اسلامی است.

کارگردان مستند «قصه فیل و الاغ» تصریح کرد: تا امروز حوزه رسانه به صورت جدی به این موضوع ورود نکرده تا به شبهات موجود پاسخ بدهد اما پراختن به چنین مسائلی، از علایق من است و سفارش دوستان باعث شد تا این مجموعه مستند را تولید کنم.

نقویان در پایان تصریح کرد: پخش این مجموعه مستند که از شنبه ۹ اردیبهشت شروع شده از شبکه مستند صورت می‌گیرد و بازپخش آن نیز از شبکه‌های دو و پنج است.