اکران فیلمهای جوانان انقلابی در سینماسنگر راهیان نور

سینما سنگر با هدف حمایت از جوانان انقلابی به پخش فیلم های تولیدی آنان در یادمان شهدای هویزه می پردازد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، محمد صادق افشاری مسئول غرفه سینما سنگر در یادمان هویزه در گفت و گو با خبرنگار جهاد رسانه ای شهید رهبر بیان کرد: به فرموده ی مقام معظم رهبری، راهیان نور یک فناوری است که باید از آن استفاده کرد؛ هرکس بسته به توان و کارش باید از این فضا استفاده کند.

وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره ی عمار نیز به این نتیجه رسید که سینما سنگر همان چیزی است که به عنوان هنر متعهد می تواند در راهیان نور پیاده شود، سینما سنگر با هدف حمایت از جوانان انقلابی به پخش فیلم های تولیدی توسط آنها می پردازد.

افشاری اظهار کرد: کار ما چهار اساس دارد؛ بخش اول آن پخش فیلم های جشنواره عمار و تولیدات جوانان انقلابی است. بسته هایی که برای اکران در نظر گرفته ایم فیلم مدافعان حرم، شهدا، انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و جهاد و همچنین سینما مدرسه است.

وی گفت : بخش سوم این کار جذب اکران کننده برای پخش فیلم های جشنواره در شهرهای مختلف و استفاده از ظرفیت های مختلف جشنواره برای فعالیت در یادمان؛ و همچنین دعوت از مستند سازان انقلابی و سازماندهی و محتوا دهی آن ها است. هدف از این کار معرفی سوژه ها و نقاط قوت راهیان نور است.

افشاری چهارمین اساس این کار را راه اندازی کمپین مبارزه با تخریب مزار شهدا دانست و تصریح کرد : مزار شهدا میراث انقلاب ما محسوب می شود، متأسفانه به دلیل بهانه های واهی و تفکر غلطی که وجود دارد، شروع به تخریب مزار شهدا کرده اند‌. یکسان سازی قبور شهدا کاری است که این میراث و یادگاری خانواده های شهدا را از بین می برد. در رابطه با این موضوع در سینما سنگر پخش نماهنگ «تخریب» برای خانواده های شهدا را داریم، جالب است بدانید خانواده های شهدا اقدام یکسان سازی قبور شهدا را نقد و محکوم می کنند.

مسئول غرفه سینما سنگر یادمان هویزه فعالیت دیگر این مجموعه را تکریم از خانواده های شهدا دانست و اظهار کرد : کارهایی از قبیل تکریم خانواده های شهدا، استفاده از خاطرات آنها در غرفه سینما سنگر انجام میشود.

افشاری گفت: چهار بسته فروش محصولات منتخب جشنواره ی عمار با نام های «ترمینال غرب» با موضوع اخراج دانشجویان هسته ای و تفاهم ژنو، «سلام و هنگامه»، «مدافعان حرم»، مستند «داد» که یک مستند عدالت خواهی است، در نظر گرفته شده است.