تقدیر از فعال فرهنگی شهرستان داراب/مفیدی کیا: اکران های مردمی عامل بالندگی هنرمند انقلابی است

اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی عمار سه شنبه نوزدهم بهمن ماه در سالن مدرسه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شهرستان داراب استان فارس، عصر روز گذشته نوزدهم بهمن با تجلیل از خانواده‌های شهدا و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در سالن مدرسه امیر کبیر این شهرستان برگزار شد.

مراسم چهارشنبه عصر شهرستان داراب، که میزبان خانواده‌ شهدای دفاع مقدس داراب، خانواده شهید انقلاب، عبدالمهدی منفردیان و خانواده شهید ترور، عبدالحسین خلیلی بود. با خاطره گویی مادر شهید عرب زاده از دوران انقلاب آغاز شد و با اجرای موسیقی ادامه یافت.

اجرای قطعه «مادر و پلاک خیس» توسط حمیدرضا موحد از جمله بخش‌های مراسم بود که به شور بیشتر آن کمک می‌کرد.

همچنین در این مراسم از خسرو باقرپور به پاس زحمات فراوان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی شهرستان، توسط خانواده شهدای داراب تقدیر شد.

از جمله نکات قابل توجه این مراسم ارتباط تلفنی با محمد باقر مفیدی کیا کارگردان آثار انقلابی از جمله «ما ایستاده‌ایم ۲» بود که پس از اکران این نماهنگ صورت گرفت. وی در ارتباط تلفنی خود گفت: « تقاضای من از مردم شهر داراب این است که در کنار حمایت از فیلم‌سازان عمار، همچنان کار خودشان را ادامه بدهند. عمار جریان فیلمسازی انقلابی را تقویت می‌کند و این نفعش دو طرفه است. هم هنرمندان انقلابی را به رشد و بالندگی می‌رساند و هم به مردم و آینده فرزندان شما.»

مفیدی کیا همچنین در ادامه اشاره کرد: «می‌توان کمبودهای سیستم آموزشی و فرهنگی را با یک نماهنگ، با چند اثر برطرف کرد. طبیعتا یک تعامل مداوم باید باشد و حمایت شما بچه های اکران کننده به ما امید میدهد. شما کار بزرگی می‌کنید!»

در پایان نیز سخنرانی حجت الاسلام ساجدی نیا صورت گرفت که در مورد مفهوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن گفتند: «باید مفاهیم انقلاب را بدانیم تاریخ انقلاب را بدانیم تا بتوانیم انقلابی باشیم» در پایان مراسم اختتامیه نیز اثر کوتاه «سلام» اکران شد که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.