بیش از ۳۰۰ روستای نیشابور میزبان جشنواره عمار می شود

جشنواره عمار نيشابور فرصت عرض ‌اندام براي هر اهل هنري كه دغدغه انقلاب و كار فرهنگي را دارد، فراهم مي‌سازد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری آریا، مسئول اکران های جشنواره فیلم عمار در نیشابور اظهارکرد: جشنواره مردمی فیلم عمار ۷ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. این جشنواره فرصتی برای شناسایی افراد انقلابی در عرصه هنر است.

اسماعیل عقبی طلب گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره عمار که آن را از سایر جشنواره‌های فیلم متمایز کرده، اکران آثار به‌صورت خودجوش و بدون هر هزینه اضافی است و نیشابور در هفت دوره برگزاری جشنواره فیلم عمار تنها شهرستان در کل کشور است که توانسته به‌ موازات تهران و برخی از مراکز استان، مجوز تشکیل و تأسیس تنها دبیرخانه شهرستانی در کل کشور بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکران بیش از ۷۰ اثر در بیش از ۳۰۰ روستای شهرستان زمینه‌ای شد که مردم در اقصی نقاط این شهرستان فرهنگ و هنر خیز آثار را ببینند.

اسماعیل عقبی‌طلب با اشاره به استقبال بسیار زیاد مردم، افزود: در حال حاضر با گذشت ۲۰ روز از آغاز اکران‌ها تمرکز ما بر مساجد، هیئات و جلسات است که پس ‌از آن با اتمام فصل امتحانات توجه ما به سمت مدارس و دانشگاه‌ها می‌رود.

وی یادآورشد: در بعضی از روستاها بعد از نخستین اکران، تقاضاهای زیادی برای ادامه نمایش فیلم‌ها از سوی مردم به وجود آمد که بسیار مهم است.

مسئول اکران های جشنواره فیلم عمار در نیشابور تصریح کرد: آثار اکران شده در بخش‌های فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی، لوح نگار و عکس و فیلم است که تا ۲۲ بهمن این اکران در سطح شهرستان نیشابور انجام می شود.