اکران کننده تهرانی خبر داد:

مستند «برادران» با حضور حسن عباسی اکران شد/ ۱٫۱ میلیون تومان فروش بلیط اختیاری

این اکران کننده گفت: اغلب مخاطبان درخواست اکران فیلم های عمار را در مساجد داشتند و مشتاق مشاهده این مستندها هستند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مهرانگیز شاکری اکران کننده مستند «برادران» در اندیشکده یقین پیرامون این برنامه در سخنانی گفت: در زمان اکران مستند «برادران» در محل اندیشکده یقین بلیط فروشی اختیاری را در دستور کار قرار دادیم؛ بر این اساس پاکت هایی که در دبیرخانه برای فیلم سینمایی «هنگامه» طراحی شده بود را با تغییر متن برای استفاده در اکران مستند «برادران» آماده کرده و در میان مخاطبان پخش کردیم.

وی با اشاره به بلیط فروشی اختیاری در زمان پخش مستند «برادران» افزود: نکته مهم اینکه بازخورد بسیار خوبی را بعد از انجام طرح بلیط فروشی اختیاری از سوی مخاطبان شاهد بودیم که به دنبال استقبال بسیار خوب از سوی مخاطبان، مبلغ یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان نیز بلیط فروشی انجام دادیم.

این اکران کننده به نظر مثبت مخاطبان بر ادامه یافتن این نوع بلیط فروشی اشاره کرد و ادامه داد: در میان کمک های نقدی صورت گرفته بعد از اکران مستند «برادران»، اکثر مخاطبان اعتقاد داشتند اگر شیوه اکران و نوع بلیط فروشی اختیاری به همین صورتی که تا امروز ادامه داشته پیش برود بسیار بهتر است.

شاکری درمورد سخنان عباسی بعد از نمایش این مستند خاطرنشان کرد: استاد عباسی بعد از تماشای مستند «برادران» در سخنان خود ضمن اشاره به فتنه سال ۸۸ صحبت هایی درمورد دلاورمردی های شهید نوروزی انجام داد.

وی به بخش مهم سخنان عباسی اشاره و اضافه کرد: حسن عباسی در سخنان خود اشاره های فراوانی به رشادت های شهید «مهدی نوروزی» داشت و گفت او هر کجا احساس وظیفه می کرد پیشگام می شد؛ آقای عباسی بحث خود در روز نمایش مستند «برادران» را به این صورت پیش برد که یک جوان انقلابی نباید منتظر صدور دستور از سمت دیگران باشد.

این اکران کننده یادآور شد: حسن عباسی همیشه این سخن شهید آوینی را در سخنان خود بیان می کند که افرادی که قصد تغییر در جامعه خود را دارند نباید به شیوه ای که تا امروز در جامعه صورت می گرفته اکتفا کنند و اگر به دنبال تغییری در جامعه خود هستند باید جلودار این حرکت ها باشند.

شاکری در مورد بازخورد نمایش این مستند در میان مخاطبان نیز متذکر شد: بسیاری از مخاطبان اعتقاد داشتند مستند بسیار خوبی ساخته شده و اگر نریشن فیلم با صدای فردی که معروف نیست ضبط می شد مردمی تر و خاص تر جلوه می کرد.

وی درمورد درخواست مخاطبان برای ساخت مستند های دیگر با موضوع شهدا یادآور شد: یکی از مخاطبان درخواست ساخت مستندی پیرامون شهید «رسول خلیلی» را از ما کرد؛ همچنین دیگر مخاطبان درخواست اکران این دست مستندها را در مساجد داشتند و از اشتیاق مردم برای مشاهده این مستندهای آگاه کننده خبر می دادند.

این اکران کننده خبر از رضایت مردم از این نوع بلیط فروشی داد و گفت: اغلب مخاطبان از نحوه بلیط فروشی اختیاری بسیار راضی بودند و اعتقاد داشتند اگر اینگونه سیاست ها در نمایش مستندها پیگیری شود مخاطبان نیز کمک های بیشتری به این نمایش ها انجام خواهند داد.

شاکری از تاثیر بالای اکران این مستند بر روی مخاطبان خبر داد و افزود: دسته دیگری از مخاطبان مستند «برادران» را بسیار عالی ارزیابی کرده و از تاثیر بالای آن بر روی خود خبر داده و ابراز امیدواری کردند که در آینده شاهد ساخته شدن مستندهای بیشتری از این دست باشیم.

این اکران کننده با اشاره به تقدیر مخاطبان از انتخاب خوب موضوع برای ساخت این مستند ادامه داد: دیگر مخاطبان نیز از انتخاب بسیار خوب کارگردان برای ساخت این مستند تشکر کردند؛ همچنین برخی از مخاطبان اعتقاد داشتند این شهیدی که در مستند «برادران» به تصویر کشیده شده در عین دارا بودن سن کم انسان بزرگ، به روز و قابل لمسی بود.

شاکری در پایان سخنان خود به تحت تاثیر قرار گرفتن مخاطبان در زمان نمایش این مستند اشاره و تصریح کرد: به عنوان یک اکران کننده در زمان نمایش فیلم مشاهده می کردم که مخاطبان منقلب شده و همزمان با تماشای مستند اشک می ریختند.