دبیر جشنواره عمار استان فارس:

اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد / استان فارس از نظر ارسال آثار رتبه پنجم است

دبیر جشنواره عمار استان فارس گفت: در تمامی شهرستان ها و بخش های استان امکان اکران فیلم ها وجود دارد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از شیرازه، دبیر جشنواره عمار استان فارس گفت: در تمامی شهرستان ها و بخش های استان امکان اکران فیلم ها وجود دارد و بخش دیگر نیز فیلم های مردمی است که امسال شاهد هفتمین دوره از برگزاری جشنواره عمار هستیم و آثار ارسالی حدود ۱۳۱۲ بوده که از آن بین ۵۳ مورد متعلق به استان فارس می باشد که از نظر آثار ارسالی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

یزدا شناس به جزئیات و هدف از شکل گیری جشنواره عمار پرداخت و بیان داشت و گفت: بعداز فتنه سال ۸۸ تعدادی از افراد انقلابی جهت اطلاع رسانی آحاد مردم، اقدام به فعالیت هایی نمودند که با مراجعه به صداوسیما با ممانعت این سازمان مواجه شدند و همین، سبب گردهمایی این افراد جهت فعالیت هایی در حوزه مسائل انقلاب و عرضه تولیدات فرهنگی شد که در نهایت سبب دیده شدن این فعالیت ها وشکل گیری این جشواره گردید که هرساله شاهد روند صعودی آن از نظر کیفی و کمی هستیم و در حال حاضر شاهد تغییر موضع صداوسیما می باشیم بطوریکه شاهد پخش مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره می باشد.

زنده شدن مسجد محوری با طرح مسجد ما

دبیر جشنواره عمار در استان فارس به ضرورت پرداختن به این امر بیان داشت: اگر به وضعیت دهه اول انقلاب برگردیم متوجه نفوذ و تاثیرگذاری مساجد می شویم و در حال حاضر خدارا شاکریم که سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز اقدام به زنده کردن طرح مسجدمحوری با موضوع “مسجدما” که به دلایل مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مغفول مانده بود می پردازد لذا جشنواره عمار نیز سعی در برگزاری این برنامه ها در سطح وسیعی می باشد، بطوریکه در سطح شهرستان ها قصد در اکران در مساجد هستیم که در نهایت مساجد را به واسطه این فعالیت ها به جایگاه اصلی خود مخصوصا در بخش فرهنگی برسانیم.

یزدان شناس دلیل گذاشتن نام جشنواره را متاثر از فضای فتنه بعد از سال ۸۸ و سخنان رهبری دانست که باعث تولید فیلم هایی در حیطه موضوعات فتنه، روشنگری، جهاد فرهنگی و نقداجتماعی صورت گرفت و امسال نیز تنها به بحث مدافعان حرم اختصاص داده شده است.

استان فارس از نظر ارسال آثار رتبه پنجم است

دبیر اجرایی این جشنواره در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه اظهار داشت: جشنواره عمار در دو بخش فعالیت می کند، بخش نخست که توزیع و اکران فیلم ها است از ۸ دی ماه آغاز می شود و در تمامی شهرستان ها و بخش های استان امکان اکران فیلم ها وجود دارد و بخش دیگر نیز فیلم های مردمی است که امسال شاهد هفتمین دوره از برگزاری جشنواره عمار هستیم و آثار ارسالی حدود ۱۳۱۲ بوده که از آن بین ۵۳ مورد متعلق به استان فارس می باشد که از نظر آثار ارسالی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

وی به نقاط ضعف و قوت جشنواره پرداخت و افزود: بخشی از مشکلات به درون سازمانی و بخشی دیگر نیز به خارج از مجموعه برمی گردد که متاسفانه نقطه ضعف این جشنواره حمایت نکردن سازمان های مرتبط می باشد.

شهرستان های فسا و داراب فعال ترین مرکز عرصه فیلم

این فعال فرهنگی جامعه هدف جشنواره را مساجد و مدارس دانست و ابراز تاسف کرد در شهرستان ها رابطین بخش مساجد بطور کافی همکاری لاز م را ندارند که این سبب دلسردی علاقه مندان می شود ولی خوشبختانه دراین بین شهرستان های فسا و داراب فعال ترین مرکز در این عرصه می باشند.

محمد علی یزدان شناس برنامه های آتی جشنواره را افتتاحیه اکران مردمی با موضوع زنان زینبی، نشست رسانه ای و اکران خصوصی فیلم “هشت بهانه کوچک برای یادآوری” با محوریت امام موسی صدر، اکران فیلم های عمار که بخش عمده آن به بحث مدافعان حرم می پردازد و نقد هفتگی فیلم های عمار که با حضور اساتید برجسته در پاتوق کتاب انجام می شود.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه مندان جهت اکران فیلم می توانند با مراجعه به سایت جشنواره عمار به نشانی www.ammarfilm.ir ثبت نام کرده که با توجه به محل سکونت افراد، شماره رابطین این امر گذاشته شده و بعد از پخش فیلم از بازخورد افراد که شامل انتقاد و پیشنهاداتی می باشد گزارشی تهیه که همین امر سبب در اختیار گذاشتن منبع ارزشمندی برای فیلم سازان خواهد شد. همچنین جشنواره عمار از افراد توانمند در بحث فیلم سازی استقبال شایانی خواهد کرد که با برگزاری کلاس های آموزشی در جهت توانمندسازی افراد تلاش خواهد کرد.