اکران مستند «خیرالنساء» در مسجد شامخی کاشان

اینجا کاشان. نیمه‌ی دی ماه سرد زمستان. این شب‌ها حال و هوای مسجد شامخی، سینمایی شده است...

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، اینجا کاشان. نیمه‌ی دی ماه سرد زمستان. این شب‌ها حال و هوای مسجد شامخی، سینمایی شده است؛ آن هم از نوع مردمی و انقلابی. و امشب نوبت به «خیرالنساء» رسیده است. مستندی از بانوی ۹۲ ساله‌ای از روستای صدخرو سبزوار.

نوجوان‌های مسجد بساط اکران رو به پا کرده‌اند. یکی مسؤول پرده و ویدئو پرژکتور است، یکی لپ تاپ آورده و مسؤول صوت و عکاسی است. یکی دیگه هم مسؤول پذیرایی و درست کردن چای. بلافاصله بعد از نماز عشا، اکران مستند خیرالنساء شروع می‌شود. جمعی حدود ۱۵۰ نفره پای فیلم نشسته‌اند. قسمتی از مسجد برای خانم‌ها تدارک دیده شده است. ولی انگار برای آن‌ها است. دست به کار می‌شوند و خود جوش پرده بین قسمت خانم‌ها و آقایان رو بالا زدند و با کیفیت بهتر خیرالنساء را ببینند.

برخی انگار خودشان را در پرده نمایش می‌بینند و برخی آنچه می‌خواهند باشند را. «خیرالنساء» برای میانسال‌ها و بزرگ‌ترها تداعی کننده‌ی دنیایی از خاطرات است و برای جوان‌‎ها و نوجوان‌ها نمایشی از تاریخ زنده‌ی ملت و انقلاب.  مصداق یک بانوی مجاهد که جان و مال و آبرویش را به میدان آورده است و دیدن و شنیدنش به همه قوت قلب می‌دهد.

اکران جشنواره عمار کاشان

اکران جشنواره عمار کاشان