فلسفه وجودی «عمار» جریان فیلمسازی حاضر در کشور است

فلسفه وجودی عمار یک جریان فیلمسازی در کشور است که حضور داشته اما ظهور نداشته است.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما این خبرگزاری گفت: آثار رسیده به عمار، تنوع بسیار خوبی دارند و آثاری از نقاط مختلف از ارسباران تا بیرجند و دیگر نقاط کشور در عمار حضور پیدا می‌کنند و می‌توان گفت رنگین کمان جشنواره بسیار پر رنگ است که این مسئله خوبی به نظر می‌رسد.
وی افزود: فلسفه وجودی عمار یک جریان فیلمسازی در کشور است که حضور داشته اما ظهور نداشته است. عمار تلاش می‌کند این جریان جوان و پر انرژی را به فضای هنری کشور متصل کند تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد شکوفایی جوانان مستعدی در بدنه سینما باشیم.
جلیلی عنوان کرد: تاریخ معاصر کشور و مسائل مربوط به انقلاب اسلامی از جمله موضوعاتی است که باید جدی گرفته شوند و از طرف دیگر به سمت تولید کارها و آثار بین‌المللی برویم. به صورتی که بتوانیم از چهره‌ها و هنرمندان بین‌المللی هم در این آثار استفاده کنیم. در حال حاضر، عمار، فیلمسازان و فعالان نقاط مختلف کشور را شناسایی می‌کند اما باید در روند فعالیت‌های آینده و رو به جلوی جشنواره، به فکر تولید آثار بین‌المللی هم باشیم. البته این پیشتاز بودن، مطمئناً عوارضی هم خواهد داشت.
جلیلی در خصوص اکران های مردمی اظهار داشت: یکی از امتیازات این جشنواره شبکه وسیع اکران‌های مردمی است. آثار این جشنواره در شهرها و روستاها به نمایش در می‌آیند تا علاوه بر کشف استعداد فیلمسازان، بتواند روی افزایش سطح تفکر مردم هم تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سینمای مستند امروز ثابت کرده، در این فضا که برخی می‌گویند با فقر سوژه مواجهیم، فیلمسازان ما سراغ سوژه‌هایی رفتند که شاید در حالت عادی هیچ کس به سراغ آن نرود.