نیروی دریایی آماده تعامل با گروه های فیلمسازی است

امیر دریادار دوم علی اکبر اخگر گفت: نیروی دریایی ارتش برای تعامل با گروه های فیلم سازی آمادگی دارد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، عصر پنجشنبه ۹ دی ماه همزمان با نخستین روز از جشنواره مردمی فیلم عمار، امیر دریادار دوم علی اکبر اخگر، از فرماندهان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، در «کارگاه هنر و واقعیت» با انتقاد از عدم توجه و نمایش دلاورمردی‌های نیروهای دریایی در سینما و تلویزیون اظهار داشت: متأسفانه در آثاری که تولید می شود، نقش نیروهای دریایی نادیده گرفته شده و در سریال کیمیا که مدت ها پیش از صدا و سیما پخش شد هیچ گونه تصویری از جانفشانی های نیروهای دریایی نشان داده نشد؛ در حالی تکاوران نیروی دریایی ۳۴ روز در ماجرای فتح خرمشهر در برابر دشمن مقاومت کردند و تأثیر بسزایی در عقب نشینی دشمن داشتند.

وی با بیان این که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران آمادگی تعامل و همکاری با گروه های مختلف فیلمسازی و هنری را دارد، تأکید کرد: عملیات های بسیاری توسط نیروی دریایی در دوران هشت ساله دفاع مقدس و پس از آن تا به امروز جهت نمایش اقتدار ایران اسلامی و مبارزه با دشمن در آب های نیلگون خلیج فارس صورت گرفته است که هر کدام می تواند دستمایه ای برای سازندگان آثار هنری باشد.

وی با بیان این که نقطه عطف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس حفظ چرخه اقتصاد کشور و اخلال در روند صادرات و واردات عراق بود، اظهار داشت: نیروی دریایی ایران در ایام جنگ تحمیلی با تجهیزات نه چندان پیشرفته نسبت به دولت بعث، اما با ایمان و اراده توانست بیش از ۱۰ هزار کشتی ایرانی را از بندرامام خمینی(ره) پشتیبانی و از قطع چرخه اقتصادی کشور جلوگیری کند.

اخگر با بیان این که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آغاز درگیری های مرزی و تجاوز عراق به مرز ایران با تمهیدات لازم برای دفاع از حریم آب های جمهوری اسلامی ایران و منابع ملی کشور در دریا، وارد میدان نبرد شد، گقت: دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران، توانستند در عملیات های مقتدرانه ای ضربات کوبنده و مهلکی را در عملیات های اشکان، شهید صفری، مروارید، رعد، مرجان، و نظایر آن بر پیکره نیروی دریایی و رژیم بعثی و متجاوز عراق وارد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین مدت بیش از ۳۰۰ میلیون تن کالا بدون هیچ‌گونه آسیبی جابجا شده و ۱۵۰ عملیات رزمی جهت حفظ چرخه اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان توسط دریادلان نیروی دریایی با موفقیت کامل انجام شد.

وی، با اشاره به تاریخچه و سابقه نیروی دریایی ایران تصریح کرد: طبق تاریخ، نخستین حضور نیروهای دریایی ایران به هزاران سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد.

وی با بیان این که ۴ میلیارد انسان از ابتدای بشریت در جنگ های مختلف کشته شده اند، اظهار داشت: در قرن بیستم بیش از ۲۲۰ جنگ در گرفته میان کشور ها بیش از ۲۰ میلیون انسان کشته شدند که جنگ هشت ساله عراق و ایران طولانی ترین جنگ تمام این قرن بوده است.

اخگر به نقش راهبردی نیروی دریایی در صیانت از منافع ملی کشور در داخل و خارج از مرزهای ایران اشاره کرد و افزود: ماهیت، ابزار و روش، تفاوت جنگ ها از ابتدای خلقت آدم تا به امروز بوده است، و نکته ای که در میان رزمندگان ایران اسلامی سبب شد تا آن ها همواره پیروز میدان باشند مقاومت همراه با روحیه اخلاص بوده و اگر امید و ایمان در این مسیر وجود نداشت به ثمر نمی‌رسید

وی با اشاره به به عملیات های غرور آفرین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: عملیاتی با عنوان پیکان در هفتم آذر ماه ۱۳۵۹ به وقوع پیوست که به سبب همین عملیات، این تاریخ به عنوان روز نیروی دریایی شناخته می شود و این عملیات از عملیات های نادر دریایی است که در جهان شناخته می شود.

اخگر در ادامه تصریح کرد: نتیجه عملیات پیکان خسارت های فراوان به نیروی دریایی رژیم بعث عراق و انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق بود.

وی اجرای عملیات های نظامی، مردم یاری و کمک های بشر دوستانه، حضور مقتدرانه در مرزهای آبی و حفاظت از منابع و منافع دریایی جمهوری اسلامی ایران را از نقش های کلی نیروی دریایی برشمرد و افزود: به دفعات پیش آمده که به سبب اعلام کمک از سوی کشتی های کشورهای مختلف به سبب حمله دزدان دریایی نیروی جمهوری اسلامی به سبب وظیفه دینی و اسلامی خود به کمک آن ها رفتند.

وی به پیام امام خمینی (ره) در ۲۸ فروردین ۱۳۶۸ و در تجلیل از نیروهای مسلح ارتش پرداخت و گفت: حضرت امام راحل در این پیام فرمودند «نیروی دریایی نیز همچون سایر نیروها بحمدالله در آب های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامی ‏مان چون نگینی درخشنده و بر عرشه کشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است» و این مهر تأییدی برکارنامه نیروی دریایی بوده است.