جشنواره مردمی عمّار تبیین کننده آرمان های انقلاب و اسلام است

برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمّار یکی از برنامه های اصلی و انگیزه بخش در جریان گرامیداشت و تبیین روز 9 دی است.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری شبستان، انگیزه یکی از مهمترین علل حرکت، پویایی و ایستایی است و آنچه این انگاره را تقویت و استوار می کند می تواند یک فیلم بروی پرده سینما باشد، آنچنان که جشنواره فیلم مردمی عمّار اینگونه عمل می کند.

انگیزه یکی از مهمترین علل حرکت، پویایی و ایستایی است و آنچه این انگاره را تقویت و استوار می کند می تواند الهامی از یک فیلم بروی پرده سینما باشد. باورهای آرمانی، ایمانی و اعتقادی که برای هر عصری اهمیت بسزایی دارد در قالب این پرده سینمایی بارور می شود، رشد می یابد و امتداد خواهد یافت.

سینما، سینما است با تمام ویژگی هایی که برای جذب مخاطب به کار گرفته می شود. مخاطبی که امروزه به واقع خط دهنده به کارگردان و تولید کننده است و اگر تولید کنندگان و کارگردان ها برمبنای میل و نیاز مخاطب فیلم نسازند در این گوی رقابت بازنده خواهند بود.

از این رهگذر، این روزها که به روز حماسه آفرینی مردم ایران یعنی ۹ دی نزدیک می شویم، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز حال و هوای دیگری دارند.

برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمّار در سطح مساجد با همت کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از برنامه های اصلی و انگیزه بخش در جریان گرامیداشت و تبیین روز حماسه ۹ دی تلقی می شود.

مخاطبان فیلم های جشنواره عمّار که در هر برهه زمانی و با محوریت فرهنگ دینی و ایمانی حرفی برای گفتن دارد رده های مختلف سنی را شامل می شود و امروز فیلم های جشنواره مردمی عمّار با رویکرد فتنه سال ۸۸ پذیرای گروه های مختلف مردمی است.

آنچنان که از عنوان جشنواره مردمی فیلم عمّار بر می آید، مردم شاخص و بازیگر اصلی هستند. قاب دوربین سینما بستری از حضور مردم همیشه در صحنه را نشان می دهد و بر عزم و ارادت آنان به پاسداری از ارزش های ایمانی اشاره دارد.

حجت الاسلام محمد حسین روحی یزدی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز، در خصوص نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در برپایی و بزرگداشت حماسه ۹ دی گفت: اعتبار و ارزش گرامیداشت روز حماسی ۹ دی کمتر از پیروزی انقلاب و روز قدس نیست و در این مسیر کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره پیشگام بوده و هستند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: امروز اگر بعضی دستگاه های دولتی و مسئولان آنطور که باید در امر بزرگداشت حماسه ۹ دی فعالیت نکردند ولی ما به حمدالله شاهد هستیم که کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همواره در خط مقدم بیان ارزش های دینی قرار دارند.

وی تصریح کرد: یکی از برجسته ترین برنامه هایی که با هدف تبیین حماسه ۹ دی در سطح استان برگزار می شود، همین جشنواره مردمی فیلم عمّار است که با اهتمام کانون های فرهنگی هنری مساجد از هفته ها پیش از این روز حماسی در سطح استان در حال اجرا است.

مجید امیری، دبیر استانی جشنواره مردمی فیلم عمّار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار از اواسط آذرماه اکران فیلم های مرتبط با روز حماسه ۹ دی و فتنه سال ۸۸ را اکران کرد.

دبیر استانی جشنواره مردمی فیلم عمار توضیح داد: به نیت تبرک آغاز فیلم های عمار با محوریت حماسه ۹ دی به منزل شهید جواد محمدی، از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون به منزل آن شهید والا مقام در هشتگرد رفتیم.

به گفته امیری، برای اولین بار در کشور فیلم «پسرم» در رابطه با یکی از شهدای تیپ فاطمیون با عنوان شهید خاوری (از شهدای تیپ فاطمیون مشهد) در منزل آن شهید رونمایی شد.

هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

این مسئول ادامه داد: اکران فیلم های جشنواره عمار برای اصحاب رسانه از دیگر برنامه های این مجموعه فرهنگی بود.

وی با نظر به استقبال گسترده عمومی مردم از فیلم های جشنواره عمار عنوان کرد: افتتاح خانه غرب عمار شهرستان کرج از دیگر برنامه های اجرایی محسوب می شود که به دلیل طرح های مبتکرانه و نوآورانه فعالان فرهنگی خرمدشت این خانه افتتاح شد و پیش از این متقاضیان فیلم های عمار از کمالشهر، خرمدشت و پیشاهنگی به این مرکز می توانند مراجعه کنند.

امیری با بیان این مطلب که خانه استانی جشنواره مردمی عمار در حال حاضر در کرج، بین میدان سپاه و سه راه رجایی شهر کوچه شهید شریفی، کوچه گلبرک پلاک ۵ واقع است، گقت: علاقمندان در زوهای زوج می توانند با مراجعه به این مرکز فیلم های منتخب خود را برای اکران دریافت کنند.

هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

آنچنان که فعالیت های جشنواره فیلم مردمی عمار نشان می دهد، حیطه نمایشی این فیلم ها مختص مساجد و کانون های فرهنگی هنری نیست، بلکه مدارس نیز شاهد برگزاری این فیلم ها با همت این مجموعه بوده اند. به عنوان مثال نخستین برنامه سینما مدرسه در سال تحصیلی جاری در دبستان پسرانه شهید مسعود بیات برگزار شد.

به جرأت می توان گفت، جشنواره مردمی فیلم عمار از آن دست برنامه های فرهنگی است که با کمترین زمان و هزینه دستاوردهای مطلوب فرهنگی را می تواند به دست آورد. از این حیث، حمایت و پشتیبای از این مرزبانان فرهنگی در امر پویایی ترویج فرهنگ ایمانی و آرمانی سهم بسزایی دارد.