داوران پنج بخش هفتمین جشنواره فیلم عمار معرفی شدند

دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی هیات داوران بخش های تیزر و پوستر، نقد مقاله و پژوهش سینمایی

به گزارش «روابط عمومی جشنواره فیلم عمار»، دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار اسامی اعضای هیات‌ داوران بخش‌های تیزر و پوستر، نقد مقاله و پژوهش سینمایی، نماهنگ، فیلم ما و برنامه تلویزیونی را اعلام کرد که به شرح زیر است:

«تیزر و پوستر»؛

داوران بخش تیزر و پوستر

محمد رضا میری

او در سال ۱۳۵۵ و در شهر مشهد متولد شده است. ازجمله فعالیت ها و مسئولیت های میری می توان به مدیریت هنری و تبلیغاتی هشتمین همایش سراسری «گفتمان مهدویت»، مدیریت هنری و طراحی گرافیک فصلنامه «پژوهش های قرآنی»، مدیریت هنری و طراحی گرافیک «فصلنامه نشانه» و دبیری «نهضت مردمی پوستر انقلاب» اشاره کرد.

کسب عنوان نخست رشته خطوط کاربردی جشنواره قرآنی دانشجویان کشور و نفر اول پوستر جشنواره کشوری «ربع قرن پیروزی انقلاب» ازجمله موفقیت های قابل ذکر میری در حوزه فعالیت های حرفه ای بوده است.

محمدرضا خردمندان

او متولد سال ۱۳۶۲ در شهر شیراز بوده و دانش‌آموخته رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیما، نویسنده، مستندساز و منتقد ادبیات داستانی است. خردمندان کسب جایزه بهترین فیلم جهان اسلام از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوتاه تهران»، رتبه‌ اول جشنواره بین‌المللی داستان با موضوع پیامبر اعظم (ص) و جایزه بهترین پویانمایی جشنواره «فیلم ۱۰۰» را در کارنامه دارد.

او همچنین یکی از فیلمسازان فعال ادوار پیشین جشنواره عمار است که با آثاری چون راویان آفتاب، جشنواره بیست و هفت، حق الناس و روایت نخل در بخش مسابقه این جشنواره حضور پیدا کرده بود.

عباس صانعی

او در سال ۱۳۶۰ در شهر بافت کرمان متولد شده و دارای کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه هنر تهران است. عباس صانعی از سال ۹۱ تا امروز مسئول خانه طراحان انقلاب اسلامی است.

«نقد مقاله و پژوهش سینمایی»؛

نقد مقاله و پژوهش سینمایی

سعید مستغاثی

او روزنامه نگار و منتقد سینمایی است که از ابتدای سال ۱۳۸۷ به ریاست انجمن منتقدان سینمای ایران برگزیده شد. او کار تحقیقاتی و نوشتاری را از سال ۱۳۶۷ با کتاب «تقویم تاریخ انقلاب اسلامی» آغاز کرد. مستغاثی از اوایل دهه ۷۰ توسط بنیاد سینمایی فارابی و فصلنامه این بنیاد وارد مطبوعات سینمایی شد و از آن پس در نشریات مختلف قلم زد.

مستغاثی از سال ۱۳۷۴ به برنامه سازی در تلویزیون روی آورد. همچنین ساخت مجموعه‌های مستند «راز آرماگدون»، «پیش از آغاز»، «آب در هاون»، «راز آرماگدون۲: ارتش سایه‌ها» ، «راز آرماگدون۳: معبد تاریکی» ، «راز آرماگدون۴ : پروژه اشباح» و «اینک آخرالزمان» در کارنامه او به ثبت رسیده‌است.

محمدحسین بدری

او روزنامه‌نگار جوان و پرکاری است که جزء مهم‌ترین ژورنالیست‌های حزب‌اللهی به‌ویژه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ادبی و هنری به شمار می‌آید. بدری به روزنامه‌نگاری در روزنامه‌ها و نشریه‌های مختلفی نظیر قدس، ابرار، همشهری، خورشید، جوان، نگارستان، کتاب هفته، سوره، راه، آینده‌سازان، همشهری محله، همشهری داستان، همشهری آیه، مهر نو، داستان، عصر جدید، پنجره، موعود، سروش و مهر پرداخته است.

محمد حسین بدری نه‌ تنها در ژورنالیسم که در کارهای فرهنگی و هنری دیگر نیز حضور داشته، داوری در جشنواره عمار و فجر، مدیریت ارتباطات و برنامه‌های فرهنگی سازمان هنری – رسانه‌ای اوج نمونه‌هایی از فعالیت های او است.

آرش فهیم

او متولد ۴ شهریور ماه سال ۱۳۶۳ در تهران است. فهیم مدرک کارشناسی علوم اجتماعی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

او دارای ۱۵ سال سابقه فعالیت های مطبوعاتی است و ازجمله سوابق کاری وی می توان به مدیر روابط عمومی اولین دوره جشنواره عمار و دبیر هنری هفته نامه هنری صبح صادق اشاره کرد.

آرش فهیم در حال حاضر دبیر سینمایی روزنامه کیهان بوده و تا امروز نیز همکاری مقطعی و کوتاه مدتی را با رسانه هایی چون فارس، نسیم، تسنیم، پلاک ۸، نقد سینما و سینما رسانه داشته است.

«نماهنگ»؛

داوران بخش نماهنگ

سید جلال دهقانی اشکذری

او متولد سال ۱۳۶۱ است. اشکذری کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ادبیات اهل ایران است. وی برای ساخت فیلم خانه‌ای کنار ابرها دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

ازجمله جوایزی که اقای اشکذری تا امروز دریافت کرده می توان به دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم خانه‌ای کنار ابرها، تقدیر از فیلم «هدیه‌ای برای آسمان» در بخش نیمه بلند ویدیویی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان همدان و فانوس بخش داستانی بلند پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای (خانه‌ای کنار ابرها) اشاره کرد.

محسن صفایی فرد

او در سال ۱۳۶۴ در شهرستان کاشان متولد شد. صفایی فرد مدرک کارشناسی علوم اجتماعی با گرایش «برنامه‌ریزی اجتماعی»، را از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، در سال ۸۲-۸۶ و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی را از دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، در سال ۸۷ تا ۹۰٫ دریافت کرده است.

از سوابق فعالیت وی می توان به عضو شورای سردبیری سایت تخصصی «علوم اجتماعی اسلامی ایرانی» از مهر ۹۱ تاکنون، عضو هیئت داوران چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار – دی ماه ۹۲، مسئول واحد موسیقی «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی»، از سال ۸۹ تاکنون و دبیر اجرایی اولین جشنواره شعر و موسیقی ضد استکباری طبس با موضوع ویژه آمریکا، تهران، ۱۲ و ۱۳ تیرماه ۹۱، لانه جاسوسی اشاره کرد.

سید محمد میرزمانی

او متولد سال ۱۳۳۵ در شهر تهران است که از سال ۱۳۷۲ ـ ۱۳۶۹ رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده‌دار بوده است. همچنین تدریس در دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکز فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌های او است.

میرزمانی تا اواخر سال ۱۳۸۹ مدیر کل تولید مرکز موسیقی صداوسیما ایران بود و اوایل خرداد ماه ۱۳۹۰ به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران منصوب شد. او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره‌ی خانه موسیقی ایران است.

«فیلم ما»؛

داوران بخش فیلم ما

سید سجاد قافله باشی

او متولد سوم فروردین ماه سال ۱۳۶۸ است. قافله باشی کارگردان و فیلمنامه نویس مسئولیت مدیریت خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی را برعهده دارد. وی کارگردان فیلم‌های داستانی «راننده»، «fair play» و «مادران گمنام» است.

محسن اردستانی رستمی

او متولد سال ۱۳۶۸ و کارشناس علوم قرآن و فیلمساز است. آقای اردستانی رستمی برنده لوح تقدیر از ٢٩ جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه داستانی روزی روزگاری در رفح است.

اردستانی همچنین برنده فانوس بخش بین الملل و بیداری اسلامی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای مستند کرار در شهید مدافع حرم لبنانی شهید مهدی یاغی، برنده لوح تقدیر بخش مدافعان حرم ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار بخاطر مستند معلم، اولین مستند در مورد لشگر پر افتخار فاطمیون کع در سوریه ساخته شده است.

از دیگر سوابق او می توان به برنده لوح تقدیر بخش نقد درون گفتمانی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای مستند گنج پنهان، مستندی در مورد ضعف ها قوت های منطقه جنوب کرمان و برنده جایزه ویژه هیات داوران اولین جشنواره مدافعان حرم است.

محمد نیک دل

او متولد در سال ۱۳۵۸ و در شهرستان کاشمر متولد شده است. آقای نیک دل در رشته نقاشی دارای مدرک کارشناسی ارشد است و از جمله فعالیت های او می توان به فیلم نامه نویسی و کارگردانی اشاره کرد.

محمد صادق باطنی

او معلم و مستندساز بوده و در سال ۱۳۶۷ در شهر تهران متولد شده است. آقای باطنی مدرک کارشناس ارشد مدیریت رسانه خود را از دانشگاه صدا و سیما دریافت کرده است.

او سه دوره برگزیده عمار برای مستند های «دوپینگی ها»، «جای خالی» و «او با ما» است. همچنین سابقه مشارکت در تولید بیش از ۵۰ مستند را در کارنامه خود دارد.

باطنی در حال حاضر مدیر مدرسه هنر و رسانه آئینه است. در ضمن باطنی در سابقه فعالیت خود داور دوره های چهارم و ششم جشنواره عمار و داور جشنواره فیلم مدرسه را به همراه خود دارد.

مجید کریمیان

مجید کریمیان مسئول حوزه هنری خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۰ معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان جنوبی بوده است و مسئولیت جشنواره عمار در استان خراسان جنوبی و جشنواره ره آورد سرزمین نور و مدیریت تولید فیلم و انیمیشن حوزه را بر عهده داشته است.

«برنامه تلویزیونی»؛

داوران بخش برنامه تلویزیونی

وحید یامین پور

او در سال ۱۳۵۹ و در شهر دزفول متولد شده است. یامین پور مجری صدا و سیما بود که بیشتر با اجرای برنامه مناظره «دیروز، امروز، فردا» پس از فتنه ۸۸ شناخته می شود. او فارق التحصیل رشته حقوق و جزا و جرم شناسی از دانشگاه امام صادق (ع) است.

با این حال بیشترین فعالیت او در حوزه های فرهنگی و هنری بوده است و حتی به تدریس واحدهای درسی با همین مضامین در دانشگاه هم مشغول است. از دیگر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وی دبیری کمیسیون فرهنگی اجتماعی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، معاون پژوهشی دانشکده خبر و عضویت در شورای پژوهشی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی بوده است.

فریده فرخی نژاد

او در سال ۱۳۳۹ و در شهر آبادان متولد شده است. خانم فرخی نژاد فارق التحصیل مدیریت امور فرهنگی است. او با ۳۰ سال سابقه کار گوینده اخبار و برنامه های سیاسی و اجتماعی در تلویزیون و رادیو است.

خانم فرخی نژاد علاوه بر اجرای اخبار در شبکه اول سیما برنامه های روزنه، موج روز و جهان سیاست را در رادیو اجرا می کند. او همچنین در رادیو ایران به عنوان گوینده پخش زنده و گاهی اوقات گوینده برنامه موج روز است. فرخی نژاد همچنین در رادیو تجارت نیز رویدادهای تجاری را به صورت زنده اعلام می کند.

هادی عسگری

او کارشناس مسایل فرهنگی و از از فعالین حوزه کتاب، نشر و رسانه است. عسگری مسول آموزش اسبق سازمان فرهنگی هنری رسانه ای اوج بوده و مدیریت بخش ویژه سی‌امین سالگرد پیروزی انقلا‌ب‌ اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن را داشته است و هم اکنون از مسئولان شبکه افق سیماست.

مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار روز چهارشنبه ۷ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در سینما فلسطین برگزار می شود.