گفتگوی تلفنی یک فیلمساز با اکران‌کنندگان

دارابی: از شنیدن نظرات مردم شهرهای مختلف درباره فیلم هایم خوشحالم

کارگردان فیلم «دایو» گفت: بسیار خوشحالم از اینکه به واسطه جشنواره عمار، بازخوردها و نظرات مردمی درباره فیلمم از
حسین دارابی

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، همزمان با دیگر نقاط کشور که اکران‌های مردمی هفتمین جشنواره عمار را آغاز کردند، مردم خوسف استان خراسان جنوبی در مساجد این شهر میزبان فیلم کوتاه «دایو»، اولین اثر داستانی درباره شهدای غواص شدند.
بنابرین گزارش، به همت اکران کنندگان مردمی خوسف، مردم این شهر، طی دو روز در مسجد باقرالعلوم(ع) و مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) به تماشای فیلم «دایو» به کارگردانی حسین دارابی نشستند، همچنین تعدادی از طلبه‌های این شهر نیز در منزل شخصی، میزبان این فیلم شدند.

اکران فیلم دایو در خوسف
بر اساس این گزارش، حسین دارابی، کارگردان این فیلم کوتاه نیز بعد از اکران در مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) در ارتباطی تلفنی به گفتگو با اکران‌کنندگان و مخاطبان فیلمش پرداخت.
دارابی ضمن تقدیر از اکران‌کنندگان مردمی خوسف در پاسخ به سوالات مخاطبان درباره فیلم خود گفت: در بحبوحه زمانی که شهدای غواص را در تهران تشییع می‌کردند، می‌خواستیم کاری برای این شهدا انجام دهیم که بعد از مسورت با دوستانم به فیلمنامه «دایو» رسیدیم.
کارگردان فیلم «دایو» ادامه داد: کار ساخت این فیلم به خاطر مشکلات و وقفه‌هایی که در طول ساخت آن پیش آمد، حدود شش ماه طول کشید که در این مدت، دو شهید غواص را در حوزه هنری که محل کارم بود، تشییع کردند و هر موقع، به مشکلی برمی‌خوردیم از این شهیدان کمک می‌خواستم.
وی ضمن تقدیر از عوامل جشنواره عمار بیان کرد: این جشنواره، خیزشی فرهنگی در کشور راه انداخته است و باعث شد تماشای فیلم‌ها تنها محدود به برخی شهرها و افراد خاص نشود و مردم تمام شهرها و روستاهای کشور هم بتوانند فیلم‌ها را ببینند و نظراتشان را درباره آنها بیان کنند.
کارگردان فیلم «علمک» با بیان اینکه نظرات مردمی در ساخت آثار بعدی فیلمساز تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: بسیار خوشحالم از اینکه به واسطه جشنواره عمار، بازخوردها و نظرات مردمی جاهایی به دستم می‌رسد که تابحال اسم آنها را هم نشنیدم و باعث افتخارم است که توفیق پیدا کردم به نحوی به مردم خدمت کنم و امیدوارم هرکس به نوبه خود بتواند کاری برای کشور انجام دهد.

اکران فیلم دایو در خوسف

بر اساس این گزارش، در دیگر اکرانهای این شهر، مردم بعد از تماشای این اثر، نظرات خود را در قالب برگه‌هایی به ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در این شهر تحویل دادند و خواستار افزایش ساخت فیلم‌هایی با موضوع شهدای غواص و دفاع مقدس شدند.
ستاد اکران مردمی جشنواره عمار شهر خوسف ضمن اعلام برنامه‌ریزی فعالان فرهنگی این شهر برای برگزاری افتتاحیه اکران‌های هفتمین جشنواره عمار در این شهر از اکران فیلم «دایو» و سایر آثار عمار در مساجد و برخی از مدارس این شهر خبر داد.