محمدحسین نیرومند:

عمار مسیرش را از روال معمول سینمای کشور جدا کند/ فیلمنامه می‌تواند آینده جشنواره عمار را تعیین کند

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و داور بخش «فیلمنامه» جشنواره عمار گفت: فیلمنامه، تنها بخش سینماست که نیاز به هزینه
محمدحسین نیرومند- جشنواره عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و داور جشنواره عمار درباره آثار رسیده به این جشنواره گفت: ترجیع‌بند مشکلات سینمای ایران، فیلمنامه است و متاسفانه، مشکلات این حوزه، گریبان‎‌گیر جشنواره عمار هم شده است و همچنان با کمبود فیلمنامه‌های خوب مواجه هستیم و به حدی نرسیده‌ایم که از خواندن فیلمنامه‌ای به وجد بیاییم گرچه برخی آثار هم قابل اعتنا و بحث است ولی در مجموع، انتظارات مرا برآورده نکرده است و پیشرفت خاصی ندیدم.
وی ادامه داد: فیلمنامه، هنر ناقصی است که با فیلم کامل می‌شود اما هنوز کارها به ظرفیت و کیفیتی نرسیده است که بتوان پنج اثر تولید کرد ولی امیدوارام جشنواره عمار در این حوزه، مسیرش را از روال معمول جدا کند تا بتواند ضمن ارائه تولیدات انبوه که کیفیت را هم به دنبال دارد، جریان‌ساز شود.
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: عمار باید در کنار بخش جشنواره خود، بخش تولید هم داشته باشد و بتواند دست جوانان مستعد و انقلابی در این عرصه را بگیرد و به تولید آثارشان کمک کند.
نیرومند افزود: ممکن است جشنواره از نظر شکل ظاهری به خوبی برگزار شود اما چیزی که از جشنواره‌ها انتظار می‌رود ارائه آثار خوبی است که از بین آنها، هنرمندان و نویسندگان جدیدی کشف شود که با کمک جشنواره بتوانند یک پله بالاتر بروند و در تولید آثار، فعال‌تر شوند که در این صورت، یکی از اهداف اصلی شکل‌گیری عمار محقق می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جشنواره‌ها را تولید شکل می‌دهد و عمار هم باید به همین سمت برود، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم جشنواره عمار در کنار فعالیت‌های خود، دفتر فیلمنامه‌نویسی هم داشته باشد و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعالیت مستمر در طول سال در این حوزه، فیلمنامه‌های کوتاه و خوبی ارائه شوند و همین آثار بتوانند در ادامه تولید و ارائه شوند.
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: در سینما، تنها بخشی که نیاز به هزینه چندان و تیم خاصی ندارد، فیلمنامه است که مسیر تولید یک‌نفره‌ای دارد و همچنین، فعالان سراسر کشور می‌توانند در این حوزه، حضور داشته باشند به همین دلیل، اگر عمار بتواند این بخش را به خوبی فعال کند، آینده خوبی را برایش پیش‌بینی می‌کنم.
نیرومند در ادمه سخنانش یادآور شد: عمار توانسته است در میان جشنواره‌های زیادی که در کشور داریم خود را مطرح کند و به حدی رسیده است که نام این جشنواره در میان جشنواره‌های برتر کشور دیده می‌شود.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت که به تدریج، فعالیت در این عرصه، سخت‌تر می‌شود، بنابرین عمار باید بتواند سیر صعودی خود را حفظ کند در غیر این صورت، کار مشکل می‌شود چرا که جشنواره، انتظارات را بالا برده است و امیدوارم عمار روند پیشرفت خود را به خوبی ادامه دهد.